به گزارش ایرنا عباس اسماعیلی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی در خراسان جنوبی از 350 هزار ابلاغیه صادر شده 200 هزار به صورت الکترونیک و کمتر از 2 روز در اختیار مخاطبان قرار گرفته که این آمار در روش سنتی کمتر از 27 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 10 درصد از جمعیت استان در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام کرده اند گفت: با راه اندازی این سامانه حرمت خصوصی افراد به طور کامل حفظ می شود.
به گفته وی در اجرای ماده 175 و 176 قانون آیین دادرسی کیفری قوه قضاییه از مرداد 95 اقدام به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی در سطح محاکم قضایی کشور شد که در خراسان جنوبی ثبت نام در این سامانه به صورت کاملا رایگان انجام می شود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی شناسایی محکومین حرفه ای و سابقه دار، حفظ حریم خصوصی افراد، کاهش زمان و هزینه دادرسی را از مهمترین مزیت های راه اندازی این سامانه بیان کرد.
وی گفت: از این پس ارایه هرگونه خدمات قضایی به افراد حقیقی و حقوقی منوط به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک خواهد بود و به همه همشهریان توصیه می شود برای رعایت بهتر حقوق شهروندی در این سامانه عضو شوند.
اسماعیلی ارایه کارت ملی، کد پستی و شماره همراه را برای ثبت نام در این سامانه لازم دانست و به همه دستگاه ها، خصوصا بانک ها توصیه کرد قبل از هرگونه تعهدی افراد مورد تعهد را برای ثبت نام در سامانه الکترونیک قضایی راهنمایی کنند که در مواقع لازم شناسایی افراد به آسانی انجام شود.

** راه اندازی هفت دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در خراسان جنوبی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با بیان اینکه تاکنون هفت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان راه اندازی شده است اظهار کرد: فعالیت این دفاتر از اتلاف وقت و مراجعه حضوری متقاضیان به محاکم قضایی جلوگیری می کند.
وی افزود: بیرجند مرکز خراسان جنوبی دارای 2 دفتر خدمات الکترونیک و شهرستان های طبس، بشرویه، قاینات، فردوس و نیمبلوک به ترتیب دارای یک دفتر هستند که امیدواریم با بررسی های انجام شده سایر شهرستان های استان هم به این دفاتر مجهز شوند.
اسماعیلی گفت: در فاز اول راه اندازی این دفاتر فقط دادخواست های حقوقی به ثبت می رسید که با هماهنگی های انجام شده در هفته آینده دادخواست های تجدید نظر و حقوقی در صلاحیت شورای حل اختلاف هم در این دفاتر انجام خواهد شد.
وی ارسال دادخواست به تمام نقاط کشور و کاهش مراجعه عمومی به محاکم قضایی را از مهمترین مزیت های این دفاتر ذکر کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.