محمد اسماعیل افضل پور روز پنجشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: آموزش در خراسان جنوبی و بیرجند پررنگ است و معمولا خانواده ها حاضرند برای پیشرفت آموزشی فرزندان خود به هر میزان هزینه کنند اما در حوزه ورزش علاقه چندانی برای سرمایه گذاری ندارند و در این زمینه به فرهنگ سازی نیاز دارد.
وی اظهار کرد: رسانه در بخش فرهنگ سازی ورزش در جامعه و خانواده ها نقش اثرگذاری دارد و آگاه سازی جامعه توسط رسانه زمینه نهادیه شدن آن در خانواده و جامعه را فراهم می کند.
وی گفت: بخش ورزش به همدلی و وحدت نیاز دارد تا کار پیش رود و دستگاه های دیگر هم باید به مجموعه ورزش و جوانان کمک کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: این اداره کل به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات حوزه ورزش و جوانان نیست و باید از ظرفیت دیگر دستگاه ها برای توسعه این حوزه استفاده شود.
وی که چهره دانشگاهی است، افزود: هیات های ورزشی از نبود همکاری و حمایت لازم دیگر دستگاه ها از هیات خود گلایه مند هستند و این گلایه به حقی است.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی، نیمه دولتی و حتی دولتی امکان حمایت از حوزه ورزش و جوانان استان را دارند و این حضور با حمایت رسانه ها باید پررنگتر شود.
افضل پور گفت: بیشتر بیماری های رایج در جامعه مثل کمردرد، زانودرد و حتی بیماری های روحی مثل افسردگی و نداشتن نشاط اجتماعی به دلیل بی توجهی به ورزش و کم تحرکی است.
وی افزود: مسئولان تصمیم گیر و سیاستگذار استان رویکرد قوی تری نسبت به حمایت از حوزه ورزش و جوانان داشته باشند و ماده 53 به دستگاه های دولتی این اختیار را داده که یک درصد بودجه خود را در حوزه ورزش و آموزش و پرورش هزینه کنند اما در حال حاضر حمایت دستگاه ها از این حوزه رضایت بخش نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه ها از دستگاه ها بخواهند در حمایت از حوزه ورزش و جوانان فعال تر عمل کنند که این حمایت و سرمایه گذاری به نفع همه دستگاه ها و جامعه است.
وی گفت: هرچند ایجاد ورزشگاه 15 هزار نفری غدیر بیرجند ابتدا تصمیم فنی نبوده و در جانمایی آن هم مشکلاتی وجود دارد اما امروز که این ورزشگاه ایجاد شده باید از آن به عنوان یک ظرفیت و سرمایه برای استان استفاده شود.
وی افزود: حفظ و نگهداری این مجموعه در سال 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و برای تامین هزینه های نگهداری آن با مشکل مواجه هستیم.
افضل پور اظهار کرد: جامعه و جوانان خراسان جنوبی انتظار داشتن تیم دسته اولی فوتبال و لیگ را دارند که اینها به بودجه، حمایت و هیات های ورزشی با ساختار قوی در استان نیاز دارد.
وی یادآور شد: بیشتر هیات های ورزشی استان فعال است و هیات کشتی، هندبال، بازی های بومی محلی، والیبال و بسکتبال فعالیت خوبی دارند، رشته های انفرادی مثل جودو، سه گانه، تیراندازی، شمشیر بازی و غیره نیز برای استان افتخار آفرین بوده و ورزش کشتی پهلوانی و زورخانه ای در سال جاری در همه بخش های افتخار آفرید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: هرچند در رده های پایه ورزشی نتایج درخشانی داریم اما در رده بزرگسالان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده ایم.
وی گفت: حوزه ورزش و جوانان حوزه ای حساس و گسترده است که باید با همکاری رسانه ها ظرفیت و دغدغه این حوزه ها به درستی تبیین و اطلاع رسانی شود تا بخش های مختلف جامعه به کمک این حوزه آمده و در رفع مشکل جوانان ترغیب شوند.
افضل پور گفت: کار این اداره کل پایش فعالیت های حوزه ورزش و جوانان است و انعکاس خبرهای ورزشی در ایجاد تحرک و پویایی جامعه تاثیرگذار است.
وی افزود: جوانان رویداد های ورزشی را با علاقه خاص پیگیری کرده و رصد نتایج مسابقات ورزشی از علایق این قشر فعال جامعه است.
وی اظهار کرد: وقتی نتیجه مطلوب در رقابت ورزشی حاصل می شود، شور و نشاط خاصی در جامعه به ویژه نسل جوان ایجاد می شود و این اثرات مطلوب از ظرفیت های ورزش است که باید به درستی به آن پرداخته شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه ایرنا، خبرگزاری رسمی و یکی از ریشه دارترین نهادهای حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران است گفت: این سازمان با سابقه چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای از معتبرترین آژانس های خبری کشور است.
وی بیان کرد: دقت و صحت اخبار ایرنا الگو است و حوزه فعالیت این خبرگزاری نیز تنوع دارد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی نیز گفت: حوزه ورزش همواره یکی از منابع مناسب و جذاب رسانه ها برای تولید محصولات خبری بوده که در افزایش روحیه اجتماعی و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه بسیار اثرگذار است.
رسول محمدحسنی افزود: امروز خبر از کمیت به کیفیت تغییر مسیر پیدا کرده و سیاست سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تولید هدفمند، هوشمند و اثرگذار است.
همچنین خبرنگاران ایرنا در این دیدار که مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان نیز حضور داشت، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در حوزه اطلاع رسانی رویدادهای ورزشی مطرح کردند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.