به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز شنبه در مراسم گرامیداشت 9 دی در شهرستان درمیان افزود: مسئولان در چارچوب اختیارات و توان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند چرا که اقتدار کنونی ایران در جهان مرهون انقلاب اسلامی است که مردم از هر قشر، جناح و مذهبی با وحدت آن را به دست آورده اند.
وی بیان کرد: دفع فتنه های جدید با سلاح بصیرت و ولایت مداری مردم و مسئولان محقق می شود.
وی گفت: بصیرت آن است که انسان در گرد و غبار فتنه ها و تاریکی هایی که شیطان ایجاد و حق و باطل را با هم مخلوط می کند تا انسان گمراه شود، حق را از باطل بازشناسی کند و راه را گم نکند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی امور و گرایش ها در وجود انسان مانع از بصیرت یافتن او می شوند به گونه ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی آن را نادیده می گیرد همانند دلبستگی به دنیا که در فرمایشات حضرت علی (ع) نیز به آن اشاره شده کسانی که دنبال دنیاطلبی باشند دچار محنت و فتنه می شوند و گویی کور می شوند.
وی گفت: اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری و بصیرت ملت، آتش فتنه 88 و توطئه دشمنان را خاموش کرد.
عبادی با بیان اینکه نهم دی 88، روز بصیرت، آگاهی، شجاعت و وفاداری ملت ایران اسلامی است اضافه کرد: 9 دی در عرصه بین‌المللی نقشه دشمنان برای براندازی انقلاب را نقش بر آب کرد و مایه دلگرمی دوستان نظام بود.
وی افزود: پیروز واقعی این میدان آزمایش بزرگ، مردم با بصیرت ایران بودند که نه تنها فریب نخوردند بلکه با رهنمودهای مقام معظم رهبری به خوبی مقابل فتنه گران ایستادند.
وی عنوان کرد: سال 88 و بعد از قضایای انتخابات، آمریکا و دیگر همپیمانان به خیال خام خود همه نیروهای داخلی و خارجی را تجهیز کردند تا بتوانند به هدف خود که براندازی نظام بود دست پیدا کنند اما غافل از قدرت مردم بودند.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز وظیفه همه ماست که حماسه 9 دی را به عنوان روز بصیرت گرامی بداریم و علل و عوامل به وجود آمدن این روز را بررسی کنیم تا بدانیم در آینده در برابر دیگر فتنه ها چگونه عمل کنیم.
وی بهترین راه کسب بصیرت را حرکت در خط ولایت دانست و گفت: داشتن فکر و اندیشه تجزیه و تحلیل مسائل، دوراندیشی، شناسایی حق از باطل، عبرت گرفتن از مسائل مختلف و رعایت ایمان و تقوای الهی از دیگر راهکارهای عملی برای دستیابی به بصیرت است.
عبادی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان ملت بصیر از تاریخ درس عبرت بگیریم، انگلیس طی سال های 1917 تا 1919 با راه اندازی فتنه جلوگیری از توزیع گندم باعث مرگ 11 میلیون نفر در ایران شد.
وی گفت: همین کشور در جریان فتنه سال 88 به میدان آمده بود و فضا را با عناوین مختلف مشوش می کرد و با در هم آمیختن حق و باطل، بصیرت را از بین می برد.
امام جمعه اسدیه هم با بیان اینکه فتنه ها و آشوب های سال 88 از سوی دشمنان نظام و خارج از مرزها طراحی شده بود گفت: بعد از فتنه 88 سردمداران استکبار جهانی اعتراف کردند که ما برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کردیم.
حجت الاسلام علیرضا حسینی بیان کرد: امروز هم دشمنان با تمام توان برای رسیدن به اهداف پلید خود تلاش می کنند که باید ما نیز نسبت به فتنه های جدید دشمنان بیدار و آگاه باشیم و عکس العمل به موقع نشان دهیم و نگذاریم دشمنان از برخی رخنه ها برای نفوذ در مسائل کشور استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از چند سال قبل هشدار می دهند که فتنه پیچیده تر در راه است گفت: تاکنون ملت ایران امتحانات بزرگی را پشت سر گذاشته که موجب قدرت و اقتدار ملت ایران شده و باید با بصیرت کامل و هوشیاری باز هم از فتنه ها با موفقیت عبور کنیم.
حسینی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد برخی اعتراض ها و تجمع های مردم هستیم گفت: یک بخش این اعتراضات، مطالبات مردم گرفتار و دردمند است که باید مسئولان با همت و تلاش مضاعف در راستای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال مردم تلاش کنند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.