به گزارش ایرنا تعدادی از آیین های بزرگداشت حماسه 9 دی در 11 شهرستان خراسان جنوبی صبح (شنبه) برگزار شد و برخی نیز عصر امروز برگزار می شود.
آیین بزرگداشت حماسه 9 دی در مرکز استان با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.
سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران محوری این مراسم بود و حضور پرشور مسئولان در کنار مردم نشانگر آرمان هایی است که امام خمینی (ره) با تدوین گفتمان انقلاب اسلامی در حدود 40 سال پیش پایه گذاری کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی در کنار مردم به این آیین آمدند.
مردم بیرجند پس از این گردهمایی با دستانی گره کرده از مسیر مسجد امام حسین تا میدان قدس، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و از اسرائیل و آل سعود بیزاری جستند.
'وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد'، 'این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده' و ... از جمله شعار هایی بود که تکمیل کننده این حماسه بزرگ شد.
به گزارش ایرنا مقام معظم رهبری در توصیف حماسه نهم دی ماه فرموده اند: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.
حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.
آیین هشتمین سالگرد حماسه 9 دی در حمایت از ولایت و نظام اسلامی روز شنبه با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در بیش از 1200 نقطه کشور برگزار شد و شرکت کنندگان با رهبر معظم انقلاب میثاق دوباره بستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.