محمدعلی باغستانی میبدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: آلودگی آفت ها در سطح مزارع خراسان جنوبی به خوبی کنترل و مدیریت شده است که با توجه به خشکسالی های مکرر حفظ این وضعیت ضرورت دارد.
وی بیان کرد: سازمان حفظ نباتات یک سازمان ملی است و در سراسر کشور درگیر موارد متفاوتی است که باید در وقت و زمان معین به آن رسیدگی شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز سازمان حفظ نباتات فقط درگیر آفتی مثل کرم خراط نیست و در هر منطقه ای درگیری خاصی دارد که در همین ارتباط عنوان پروژه های ملی را تهیه و در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دادیم و قول هایی هم در مورد تخصیص اعتبار گرفته ایم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدیریت بحران هم برنامه های تعریف شده ای دارد و از طرفی زلزله های اخیر آن سازمان را به خود مشغول کرده طبیعی است که اولویت در جان و سلامت مردم قرار گیرد.
باغستانی گفت: بازدیدهای انجام شده از مزارع در این سفر نشان دهنده اقدام هایی است که خارج از اعتبارات موجود انجام شده به طوری که حتی اعتبارات دیگر منابع هم به این سمت سوق داده شده و این عملکرد مسئولان جهاد کشاورزی در استان قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه در زمینه محصولات جایگزین هم اقدامات شایسته ای در استان خراسان جنوبی انجام شده است افزود: کشت نشاء چغندر قند، کلزا و خارشتر از جمله این اقدام هاست که حتی استان هایی مثل کرمان و اصفهان بذر خارشتر مورد نیاز را از این استان تهیه می کنند.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ارتباط با افتتاح پست قرنطینه در منطقه ویژه اقتصادی هم توضیح داد: تمام تلاش خود را می کنیم که این پست محل مناسبی برای ترانزیت کالا باشد و در حوزه قرنطینه ای منطقه فعال در قالب تسهیل سازی کار تجار و بازرگانان باشد.
استان مرزی خراسان جنوبی 77 هزار و 400 هکتار سطح زیرکشت اراضی باغی و حدود 77 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی دارد.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور کشور است که خشکسالی های پیاپی باعث جولان گونه های مختلفی از آفت ها مثل کرم خراط و آفت زنگ و ... شده و کشاورزان این منطقه را در کنار مشکلات مربوط به کم آبی، با خسارت های متعددی روبرو کرده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.