به گزارش ایرنا جواد مرادی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: دانش آموزان در این طرح اصول پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک های اولیه، اطفاء حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث را آموزش می بینند.
وی توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی میان دانش آموزان، تحقق شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر، سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و افزایش مهارت های گروهی را از مهمترین اهداف اجرای طرح دادرس در مدارس بیان کرد.
وی گفت: مربیان طرح دادرس، آموزش های لازم در زمینه امداد و نجات را در محل جمعیت هلال احمر فرا می گیرند.
سرپرست جمعیت هلال احمر درمیان بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از جمله آسیب‌پذیرترین آحاد جامعه هستند انجام طرح دادرس می‌تواند به آموزش مهارت لازم به دانش آموزان کمک قابل توجه کند.
وی با اشاره به برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در شهرستان هم گفت: استقرار اکیپ سلامت در میدان امام رضا (ع) شهر اسدیه و انجام تست فشار خون، برپایی نمایشگاه تجهیزات و توانمندی های هلال احمر، برگزاری آزمون دوره های نیمه حضوری ویژه کارکنان ادارات و برگزاری مانور محله ایمن در شهر اسدیه از جمله این برنامه هاست.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.