حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بیرجند افزود: وقتی جامعه ببیند که فرد مجرم به جزای عملش می رسد، از خودش مراقبت می کند که حق دیگری را ضایع نکند.
وی اظهار کرد: در روایت آمده اگر حدی به موقع جاری شود مناسب است، بعضی از احکام و حدود اجرا می شود اما به قدری دیر صورت می گیرد که اثر آن کم است.
وی ادامه داد: یکی از فلسفه های مهم قوه قضائیه تربیت جامعه است چون بسیاری از مواردی که از جهت قضایی حکم می شود به طور کمال حق مظلوم را احقاق نمی کند.
امام جمعه بیرجند گفت: فرد جنایتکاری مثل صدام که صدها هزار نفر را کشته پس از محاکمه اعدام می شود اما این حکم حق افراد کشته شده را احقاق نمی کند.
عبادی یادآور شد: وقتی کسی به هر جرمی مجرم شناخته شود و برایش به موقع اجرای حد شود اثر پیشگیری دارد.
وی با بیان اینکه وقتی حکمی به موقع بر مجرم اجرا شود برکت آن از 40 شبانه روز بیشتر است، افزود: نیروی قضایی بیش از آنکه در عمل و اجرا کاری انجام دهد، صولت و هیبتش باید بازدارنده باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر ابهت قوه قضائیه به دلیل برخی کم کاری ها از بین برود نتیجه اقداماتش هم بی خاصیت می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559* 6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.