به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان افزود: پایین بودن گردش مالی در شهری های استان یک معضل مهم در مدیریت شهری است.
وی با اشاره به تغییر رویکرد دولت در بودجه سال 97، گفت: باتوجه به رویکردهای جدید مالی و اعتباری که دولت در بودجه سال 97 پیش بینی کرده، شهرداری ها باید به سمت و سوی شناسایی منابع پایدار درآمدی حرکت کنند.
وی حرکت به سمت مدیریت هماهنگ شهری را لازمه توسعه شهری دانست و افزود: با توجه به تجربیاتی که درطول تاریخ در کشور در حوزه مدیریت شهری وجود داشته می توان با استفاده از این تجربیات و نیز قوانین ومقررات موجود، در راستای ایجاد تحولات مورد نظر حرکت کرد.
وی حاشیه نشینی را از معضلات شهری در کشور و خراسان جنوبی ذکرکرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر در حاشیه شهر بیرجند ساکن هستند و از طرفی میزان رشد مهاجرت از شهرهای استان به سمت شهرهای برخوردار نیز از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مدل و استراتژی واحدی برای برخورد با معضلات شهری وجود ندارد، بیان کرد: شهرداری های استان به عنوان یک سیستم واحد باید برای برخورد و ریشه یابی مشکلات و معضلات موجود در این بخش وارد عمل شوند.
مروج الشریعه عنوان کرد: مدیریت شهری نباید قائم به شخص باشد و توجه به مبلمان شهری، توجه به استانداردهای محیط زیستی و توسعه متوازن شهری از مهمترین اموری است که در این زمینه می تواند مورد توجه برنامه ریزان و دست اندرکاران امر قرار گیرد.
وی توجه به فضای سبز شهری و نیز مهندسی شبکه معابر شهری را از دیگر موارد مهم در مدیریت شهری برشمرد و افزود: شهرداری یک سازمان صرف خدمت رسان است از این رو با توجه به این رسالت مهم خدمت بی وقفه به مردم باید سرلوحه کار تمامی مسئولان و متولیان امر در این زمینه قرار گیرد.
وی اظهارکرد: تقویت بنیه های مالی، امکانات و تجهیزات و توجه به ابعاد فنی و سرمایه ای شهرداری های استان باید به عنوان یک اولویت مهم کاری مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه سرمایه گذاری هم گفت: شهرداری ها باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و نیز توسعه شهری وارد عرصه کار و عمل شوند.
به گفته مروج الشریعه خشکسالی های چندین ساله موجب کاهش سطح درآمدی مردم شده که این امر خود کمبود سطح نقدینگی در شهرهای استان را نیز به دنبال دارد که در درازمدت روند خدمت رسانی به مردم را خدشه دار خواهد کرد.
وی با تاکید بر تقویت اقتصاد مرز هم گفت: باید در راستای تقویت و توسعه اقتصاد مرز با محوریت سازمان همیاری شهرداری های استان حرکت کنیم و در این راه آماده هرگونه حمایت و همکاری هستیم.
در این جلسه با انجام رای گیری، سید مجتبی علوی مقدم به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی، مهدی اخلاقی پور به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان، فرامرز سلطانی به عنوان عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان، ناصرالدین گرامی به عنوان عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی و محمدعلی جاوید نیز به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان منصوب شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.