به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار فرماندهان مرزبانی و پلیس راهور استان خراسان جنوبی با وی افزود: با بصیرت انسان راه انسانی خود را می بیند و حق را از باطل تشخیص می دهد.
وی بیان کرد: اگر انسان به جای حق پرستی به دنبال پول پرستی برود، هیچ گاه حق را نمی بیند چون اینجا دیگر بصیرتی در کار نیست و عارضه پول پرستی به چشم دل انسان آسیب زده است.
امام جمعه بیرجند گفت: انسان با چشم سر مسیر را می بیند اما برای تشخیص مسیر انسانی نیاز به بصیرت داریم.
وی اظهار کرد: خداوند نظام خلقت را به قدری کارآمد قرار داده که تشخیص بین حق و باطل از نیازهای اولیه است به شرط اینکه تشخیص درست باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خطا در بصیرت وجود دارد یعنی وقتی تشخیص حق و باطل از امور اولیه است و خداوند انسان را هدایت کرده، هر جا خطا در بصیرت ایجاد شود، عارضه رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان از پیامبر اسلام (ص) حدیث نقل می کنند که عمار با حق است و هرجا حق باشد عمار آنجاست، این بصیرت است چون عمار غیر از خدا هیچ نمی خواهد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: عمار بصیرتی دارد که هر جا حق باشد به دنبال آن رفته و تحت تاثیر پول و مادیات نمی رود و فقط حق جوست.
وی افزود: مسلمانان از پیامبر (ص) نقل کردند که در جنگ خندق به عمار گفت افرادی که در دین خدا سرکش هستند و حق را زیرپا می گذارند تو را خواهند کشت.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: در جنگ صفین، عمار در رکاب حضرت علی (ع) بوسیله لشکر معاویه شهید شد و در این موقع معاویه برای توجیه کارش به لشکر گفت اگر علی (ع) عمار را وارد جنگ نمی کرد او زنده بود.
وی یادآور شد: در طول تاریخ افرادی مثل معاویه و عمر عاص هستند که از این هنر منفی برخوردار بوده و با ایجاد شبهات در فضای مجازی به دنبال انحراف مردم هستند.
امام جمعه بیرجند گفت: هر کس خودش هم مقصر است چون وقتی چیزی باطل شد او نباید به دنبال باطل برود یا حرف باطل را گوش کند.
وی تصریح کرد: اگر سخن سخنگو برخاسته از دین خدا باشد آن سخن عبادت خداست اما اگر سخن شیطانی باشد برخاسته از ابلیس است.
وی تهاجم فرهنگی و غارت فرهنگی را از تعبیرات مقام معظم رهبری در خصوص شیوه حمله دشمن به جامعه ذکر کرد و افزود: اگر فرهنگ جامعه غارت شود دیگر هیچ هویتی برای آن جامعه باقی نمی ماند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: برابر اعلام سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتطامی جمهوری اسلامی ایران طرحی به عنوان طرح دیدار با فرزانگان ابلاغ شده است.
سردار مجید شجاع افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی بیش از هر نیروی دیگر با مردم ارتباط دارد، واحدهایی که بیشترین ارتباط را در مجموعه کاری با مردم دارند در این طرح به دیدار فرزانگان استان می روند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.