به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش افزود: طرح آموزشی 'یک ساعت با محیط بان در مدرسه' سال گذشته (1395) در 145 مدرسه شامل 45 دبستان پسرانه در شهرستان بیرجند و 100 مدرسه در سطح مابقی شهرستان های استان با موفقیت اجرایی شد.
وی بیان کرد: با توجه به استقبال از این طرح در سال گذشته و اثر مثبت و کارآمد آن امسال نیز این طرح در سطح دبیرستان های پسرانه استان آغاز شده است.
وی گفت: امروز باید اهمیت آموزش های محیط زیستی و اندیشه های حفاظت از محیط زیست در برنامه ریزی های آموزشی در مدارس نیز به طور مشخص دیده شود و دلیل اصلی آن هم اعتقاد بر این است که در صورت نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در اندیشه و ذهن کودکان، بسیاری از مسایل و مشکلات حوزه محیط زیست قابل حل خواهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: ما بر این باوریم که استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، در درجه اول آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در وهله دوم انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع را با سهولت بیشتر محقق خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در این طرح، نکات مهم و کلیدی در خصوص مسایل محیط زیست، شرح وظایف، مسئولیت ها، تجارب و فعالیت های صادقانه محیط بانان به دانش آموزان منتقل می شود و اجرای کامل این طرح تا پایان سال تحصیلی به اتمام خواهد رسید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.