به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرائی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: از همه افراد دارای تریبون و رسانه تقاضا داریم این مسائل را زود به فضای جامعه نکشانده و قضاوت نکنند چون بعضی حرف های نسنجیده ذهن جامعه را مخدوش می کند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: نمایندگان مجلس توجه کنند که این بودجه باید در راستای برنامه پنج ساله ششم تنظیم و عملیاتی شود و تنظیم لایحه بودجه به شکلی باشد که فشاری به جامعه و قشر مستضعف تحمیل نشود.
وی یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس توجه کنند زندگی قشری از جامعه به یارانه پیوند خورده و تصمیم گیری طوری نباشد که به این قشر فشار مضاعف تحمیل شود.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: متاسفانه در مرکز کشور آمارهایی از استان خراسان جنوبی مطرح می شود که از واقعیت دور است و نگاه تهران باید با نیاز اساسی این استان منطبق باشد زیرا این منطقه به لحاظ موقعیت مرزی و اقلیمی خاص است و نیاز به توجه جدی دارد.
وی گفت: مسئولان خراسان جنوبی تلاش خوبی در استان دارند و از وقتی استاندار خراسان جنوبی مشغول به کار شده، حقیقتا به دور از حواشی سیاسی و رفتارهای سطحی توجه خود را بر کار و خدمت گذاشته و این همت برای ما بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام نصیرائی بیان کرد: بحث جاده ها، راه آهن و ... جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد، هر هفته در راه های استان شاهد تصادف و فوت بعضی از مردم هستیم که زیبنده این استان نیست.
وی روز حمل و نقل و رانندگان را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: راه ها و جاده ها یکی از زیرساخت های حوزه حمل و نقل است و این استان با وجود ظرفیت، استعدادهای زیاد و حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، از بعضی حمایت ها محروم است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود: حوزه و دانشگاه 2 بال جامعه برای ایجاد جامعه مطلوب است و حوزه علمیه بدون توجه به دانشگاه و دانشگاه بدون توجه به حوزه علیمه قادر به انجام رسالت خود نیستند.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایی تمدن نوین اسلامی در جهان است و این تمدن نوین که برآمده از آموزه های اسلامی و ایرانی است کار حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.
وی به روز جهانی عاری از خشونت هم اشاره کرد و گفت: امروز ایالات متحده آمریکا مصداق کامل خشونت و افراطی گری در دنیاست و اگر بخواهیم با خشونت مبارزه کنیم باید با کسانی که به دنبال بزک کردن چهره آمریکا در داخل هستند، مبارزه کنیم.
نصیرائی بیان کرد: اینکه کسانی در این کشور به برکت خون شهیدان و ایثارگران در جایگاه ها قرار گیرند و چهره استکبار را بزک کنند، قابل قبول نیست.
وی گفت: اینکه در خراسان جنوبی و شهر بیرجند که شهر علم و ایمان است افرادی بیایند و چهره آمریکا را بزک کنند کار درستی نیست و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.
وی بیان کرد: اگر کسی بخواهد در دام افراط و تفریط نیفتد راهش این است که عمل، گفتار و کردار خود را با ولی جامعه بسنجیم، اگر از ولی جامعه جلو افتادیم یعنی افراط شد و اگر عقب ماندیم یعنی مشکل وجود دارد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: در این هفته قرار است شورای عالی فضای مجازی شکل گیرد، بحث فضای مجازی جدی است و اگر درست تدبیر نشود به تهدید جدی و قتلگاه برای جوانان و نوجوانان تبدیل می شود.
وی گفت: اگر فضای مجازی درست مراقبت شود به یک فرصت برای کشور تبدیل می شود و مسئولان به این موضوع توجه کنند.
حجت الاسلام نصیرائی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عده ای عالمانه و عامدانه مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می کنند و اگر کسانی عمدا بخواهند در مقابل انقلاب بایستند و مردم را نسبت به ارزش های انقلابی و اسلامی بدبین کنند، با واکنش امت حزب الله روبرو می شوند.
وی افزود: تاریخ انقلاب پر از عبرت هاست و این انقلاب بنی صدرها و قائم مقام رهبری ها و فتنه های 78 و 88 را پشت سر گذاشته است لذا این افراد بدانند که در مقابل خون شهیدان و این انقلاب نمی توانند بایستند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر* انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.