مولوی نذیر احمد سلامی، روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما، معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: داعش از 6 سال پیش در خاورمیانه مطرح شد و خسارت های زیادی را به مسلمانان وارد کرد اما با رهنمود های مقام معظم رهبری و فرماندهی سردار سلیمانی و ... برچیده شد.
وی ادامه داد: اگر مسلمانان غافل باشند دوباره داعش سر و سامان خواهد گرفت چون حامیانشان و در راس آن آمریکا دست از مداخله در امور مسلمانان بر نخواهند داشت اما آنچه مسلم است ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی و سایر کشور ها چنین اجازه ای را به تکفیری ها و حامیانشان نخواهند داد.
به گفته وی داعش به وجود آمد تا منطقه خاورمیانه را با مشکل مواجه کند، منطقه ای که بنا به وجود ذخایر و موقعیت استراتژیک آن به قلب جهان معروف است.
وی اظهار کرد: امنیت اسرائیل، مسیر های نفتی و تجزیه کشور های اسلامی از مهمترین اهداف استکبار است که قصد دارد در خاورمیانه با گروهک های دست آموزی مثل تکفیری ها محقق کند اما آنچه حایز اهمیت است در سایه وحدت و خرد جمعی مسلمانان استکبار هیچ کاری نمی تواند بکند.
مولوی سلامی با بیان اینکه کشور های اسلامی همانند حلقه های زنجیر به هم متصل هستند، افزود: 40 درصد منابع نفت و گاز و 70 درصد منابع کشف شده در اختیار مسلمانان است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
وی گفت: قرار گیری مسیر های کشتیرانی، بازرگانی و استراتژیک در کشور های اسلامی استکبار را بر آن داشته است که مسلمانان را با هم درگیر کند و از طرفی با نعمت ایمان و قرآنی که مسلمانان دارند اگر وحدت نداشته باشند گناهی نابخشودنی خواهد بود.
وی در ادامه، پایان تنش های کشور های اسلامی، جلب رضایت مردم، ایجاد کار و اشتغال برای جوانان، ایجاد وحدت و همدلی میان گرایش های مذهبی را از مهمترین نیازمندی های امروز مسلمانان در مبارزه با تکفیری ها ذکر کرد.

** سپاه ستون فقرات نظام است
نماینده اهل سنت سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: سپاه ستون فقرات و شاهرگ نظام است و نقش برجسته ای در تمامی دوره های انقلاب از ابتدا تاکنون داشته است.
مولوی سلامی تصریح کرد: از آنجا که استمرار بخشیدن به یک انقلاب مهمتر از خود انقلاب است اگر به حقیقت رجوع کنیم نقش سپاه بسیار روشن و مبرهن است.
به گفته وی از ابتدای انقلاب تاکنون استکبار جهانی با تحمیل جنگ، ترور شخصیت ها و ایجاد بحران های داخلی و خارجی قصد در دست اندازی به خطه از مرز و بوم داشته است، اما اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می داد.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدام های سپاه در این مدت با سخن امام (ره) که فرمودند « اگر سپاه نبود کشور هم نبود» مصداق پیدا می کند افزود: امیدواریم با وحدت بین مسلمانان این مهم همواره استمرار داشته باشد.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت نام دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.