غلامرضا قوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران 63 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر اختصاص یافت.
وی ادامه داد: تاکنون برای دریافت این تسهیلات 397 نفر از عشایر برای دریافت 29 میلیارد ریال به بانک معرفی شدند که تاکنون 17میلیارد ریال از این محل تسهیلات دریافت کردند.
وی عنوان کرد: از محل تسهیلات مدیریت بحران همچنین 10 تشکل عشایری استان برای دریافت 43 میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند که تاکنون توانستند 15میلیارد ریال از این تسهیلات را دریافت کنند.
قوسی با بیان اینکه از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز 40 میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص یافت، گفت: تاکنون 392 نفر از عشایر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شدند.
وی افزود: با پرداخت این تسهیلات پیش بینی می شود که عشایر استان 24 هزار راس دام سبک را پرورش دهند که با پرورش این تعداد دام، 450 تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید خواهد شد.
جامعه عشایری استان یک میلیون و 200 هزار راس دام و 34 درصد دام سبک را در اختیار دارد.
جمعیت عشایر خراسان جنوبی در سال 1387 بر اساس سرشماری عشایر کشور، 81 هزار نفر بود که از این تعداد، 40 هزار و 933 مرد و بقیه زن هستند.
13درصد از جمعیت 750 هزار نفر خراسان جنوبی عشایر هستند که هفت درصد جمعیت عشایر کشور در این استان سکونت دارند، خراسان جنوبی از نظر تعداد جمعیت عشایری بعد از فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان در جایگاه چهارم قرار دارد.
در حال حاضر 43 هزار و 489 نفر از عشایر استان در 135 کانون هدایتی و حمایتی اسکان و ساماندهی شده اند.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری نسبت به میانگین 25 سال گذشته 92 درصد کاهش داشته و این استان در پی خشکسالی 18 ساله همچنان با بحران کم آبی مواجه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.