به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار کرد: فضای فردوس به همت مسئولان، فضای همدلی و همکاری است و جای تقدیر دارد که مسئولان بطور جدی پیگیر امورات شهرستان هستند.
وی افزود: اساس کار ما سالها بر مبنای کشاورزی بوده و بدنبال کارهای صنعتی نرفته‌ایم و به همین سبب صنعت در فردوس توسعه نیافته و در حال حاضر پیگیر هستیم تا با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان بتوانیم یک تا چند پرو‍ژه بزرگ و اساسی در شهرستان راه اندازی کنیم.
فرماندار فردوس با اشاره به اینکه برخی از مسئولان مرتب بازدیدهای خود را در فضای مجازی رسانه‌ای می‌کنند، تصریح کرد: لزومی به رسانه‌ای شدن همه دید و بازدیدها نیست در صورتی بازدیدها موثر واقع خواهد شد که با هدف رفع مشکل انجام شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 6 اداره این شهرستان با سرپرستی اداره می‌شود، یادآور شد: در این ارتباط با استاندار خراسان جنوبی صحبت شده و پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.
امام جمعه فردوس نیز در این جلسه تصمیم ناجوانمردانه آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتختی صهیونیست و انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف را محکوم کرد.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه، گفت: مسئولیت برای شما طعمه نیست بلکه امانتی است برای خدمت به مردم، بنابراین مدیران باید نیازمندیهای مردم را با روی گشاده برطرف کنند.
وی افزود: امام علی(ع) به کارگزاران خود فرمود، در پرده نباشید، سفیر نباشید و هرگز چهره از مردم برنتابید، نکند فرد گرفتاری برای دیدن شما رنج ببرد.
رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 2 باب کتابخانه در فردوس فعال است، اظهار کرد: کتابخانه عمومی فردوس در سال 1346 احداث و با قدمت 50 سال همچنان فعال است که هر چند اقداماتی با کمک شهرداری در ارتباط با بهسازی آن انجام شده ولی جوابگوی نیاز مراجعان نیست.
ملیحه اسدی با تاکید بر احداث یک باب کتابخانه استاندارد در شهرستان فردوس، یادآور شد: نسل جوان ما بدنبال کتاب هستند ولی وقتی فضای مناسب کتابخانه‌ای و منابع کافی وجود ندارد قطعاً بین جامعه و کتاب فاصله ایجاد می‌شود و کتابخوانی کاهش می‌یابد.
وی سرانه فضای مطالعاتی برای هر 100 نفر در کشور را هشت مترمربع و در فردوس 2 متر مربع و نیز سرانه کتاب برای هر نفر در کشور را چهار جلد و در فردوس یک جلد اعلام کرد و گفت: امید است با راه‌اندازی کتابخانه قلم‌چی در فردوس، مشکل کمبود فضای مطالعاتی برطرف شود.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس هم با اشاره به اینکه نباید به موقوفات قدیمی اکتفا شود و سابقه وقف در فردوس به 550 سال قبل برمی‌گردد، افزود: باید برای ترویج فرهنگ وقف با نیات جدید تلاش کنیم و نیازهای روز جامعه را در موقوفات جدید مورد توجه قرار دهیم.
حجت الاسلام محمد الاهی ادامه داد: عملیات اجرایی زائرسرای امامزادگان فردوس آغاز شده و با بهره‌برداری از این زائرسرا، بارگاه امامزادگان فردوس بیش از پیش به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود.
مسئول ستادتوان افزایی فردوس نیز هدف از تشکیل این ستاد را تحقق شعار سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 164 موسسه خیریه بزرگ در سطح کشور شناسایی و پس از تشکیل قرارگاه، ستاد توان افزایی در شهرستان ها ایجاد شد تا مردم با رویکرد جهادی وارد عرصه شوند.
حبیب الله زارعی افزود: صندوق مولود کعبه در هشت روستای شهرستان فردوس تشکیل و 836 نفر در این صندوق ها عضو شدند و مردم روستاها نیز 610 میلیون و 222 هزار تومان به این صندوق های همیاری کردند.
وی، راه اندازی 84 دستگاه پارچه بافی در روستاها، کاشت هفت هکتار گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و بز سانن توسط مردم روستا و تغییر الگوی کشت را از جمله فعالیت های ستاد توان افزایی در روستاهای شهرستان فردوس عنوان کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865* 6054* خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.