به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی سه شنبه شب در همایش تجلیل از پیشکسوتان فوتبال و افتخارآفرینان فوتسال بانوان فردوس در محل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان ضمن استقبال از برگزاری این همایش و نام ‌بردن یاد گذشتگان این عرصه افزود: امروز باید از تجربه پیشکسوتان در رشته های مختلف ورزشی بویژه فوتبال که در کشور ما بیشترین استقبال را دارد، بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه فوتبال این منطقه از قدمت بالایی برخوردار است گفت: در گذشته تیم‌های فوتبال شهرستان فردوس از مدعیان رقابت‌های خراسان بزرگ بودند و اکنون نیز باید همچون گذشته با کمک پیشکسوتان و مربیان و با تشویق جوانان میادین ورزشی را مجدد زنده کنیم.
امام جمعه فردوس نیز در این همایش با اشاره به اینکه ائمه اطهار و دین مبین اسلام توجه ویژه ای به ورزش داشته اند گفت: امام کاظم (ع) فرمودند از کسالت و بی حالی پرهیز کنید، کسانی که ورزش نمی کنند و بی حال هستند نه از دنیا و نه از آخرت لذت می برند.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی بیان کرد: انسان باید زمانی از وقت خود را به ورزش کردن، پیاده روی و کوهنوردی اختصاص دهد تا علاوه بر سلامت جسمانی، نشاط روحی را نیز به دست آورد.
وی افزود: برخی عنوان می کنند افراد متدین اهل ورزش، کوهنوردی و راهپیمایی نیستند در حالی که باید بگوییم بزرگان دین ما همواره به ورزش توصیه کرده و خود نیز اهل ورزش بوده و هستند.
امام جمعه فردوس یادآور شد: هر اندازه جوانان ما با ورزش ارتباط بیشتری داشته باشند، از تهاجم و دغدغه های فرهنگی جامعه کاسته می شود.
وی گفت: ورزشکاران باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره بهترین ها و با اخلاق ترین ها در میادین ورزشی بدرخشند.
این همایش با حضور حسن کامرانی فر مدرس بین المللی داوری فوتبال برگزار شد.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.