به گزاش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه در این مراسم با بیان اینکه صنایع دستی از بهترین مبادی ایجاد اشتغال پایدار است اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی دارد، امروز صنایع دستی و مشاغل خانگی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال پایدارست.
وی بر ارتقای کمی و کیفی ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و یادآور شد: با تقویت صنایع دستی با کمترین هزینه می توان بیشترین بهره برداری را در حوزه اشتغال پایدار بدست آورد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 نقطه در استان به منظور ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به این منظور احداث بازارچه دائمی در شهرستان طبس و شهر خضری دشت بیاض پیش بینی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات هم در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر خضری به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه تخصیص یافته این بازارچه چهار میلیارد ریال است که تکمیل آن به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
شاهرخ عباسی اظهار کرد: این بازارچه در زمینی به مساحت 1500 متر مربع و در 2 مرحله اجرا می شود.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود مرحله نخست این پروژه تا پایان سال جاری و مرحله دوم در تابستان سال 1397 به بهره برداری برسد.
عباسی گفت: در این بازارچه 30 غرفه، محصول صنایع دستی خراسان جنوبی با اولویت محصولات شهرستان قاینات مانند جاجیم بافی و حوله بافی سنتی، ماشته بافی، سفال و سرامیک و ... ارائه می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7218*6054*خبرنگار- محمد امین زرگر* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.