به گزارش ایرنا عباسعلی بهاری روز یکشنبه در نشست صمیمی و هم اندیشی با خبرنگاران فعال حوزه دولت در استانداری افزود: در عرصه های مختلف خبرنگاران بحران های زیادی را از سر می گذرانند، رسانه های خراسان جنوبی از نجیب ترین رسانه ها و همسو با نظام هستند.
وی رسانه را پل ارتباطی دولت و مردم دانست و گفت: این بهترین فرصت برای حاکمیت و هر نظام اداری است که بتواند مشکلات را بدون اینکه در میان مردم حضور یابد توسط رسانه ها به سرانجام برساند.
وی اظهار کرد: احترام و جایگاه خبرنگاری در حوزه استانداری باید ارتقا یابد و اگر جایی احساس شود درون دستگاه یا ساختار استانداری نیاز به رایزنی دارد با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان مربوط مشکلات را رفع خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در برخی موارد مشاهده شده که از ورود خبرنگاران و تجهیزات آنها ممانعت شده که این مسائل به دلیل ناهماهنگی هایی در درون ساختار استانداری است و برای رفع آن چاره اندیشی خواهیم کرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: چگونگی اطلاع رسانی جلسات به خبرنگاران حوزه دولت یکی از نواقص موجود است که در این زمینه نحوه اطلاع رسانی به صورت پیامکی یا از طریق شبکه مجازی در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: در این زمینه تقویمی برای برگزاری جلسات تهیه و مصوبات پیگیری خواهد شد و با برگزاری جلسات هم اندیشی و پیگیری مصوبات جلسات قبل به مشکل خبرنگاران رسیدگی می شود.
وی بیان کرد: همچنین برای برخی مشکلات خبرنگاران از جمله جلوگیری از ورود خبرنگاران به بعضی همایش ها، ممانعت از انجام مصاحبه در جلسات مهم و محرمانه، مشکل تردد خبرنگاران و غیره نیز چاره اندیشی می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی رسانه را نماینده مردم دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید دارای اطلاعات به روز بوده و به صورت تلفنی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.
وی ادامه داد: هیچ مسئولی نباید انتظار داشته باشد خبرنگار از طریق ارسال سئوال به صورت فاکس به جواب مدنظر خویش برسد لذا در این زمینه با مدیران دستگاه های اجرایی استان مکاتبه می شود.
وی از ارزیابی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان خبر داد و افزود: بخشی از این ارزیابی توسط رسانه ها و بخشی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه ها ارزیابی می شود و رسانه ها در ارزیابی روابط عمومی ها بسیار تاثیرگذار هستند.
بهاری یادآور شد: هر کدام از خبرنگاران یک موسسه اطلاع رسانی جداگانه هستند اما هنگام حضور در جلسات همه واحد می شوند و یک رسالت و مسئولیت واحد و آن اطلاع رسانی فعالیت های حوزه دولت را بر عهده دارند که استانداری عصاره تمام فعالیت های دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار کرد: پیشنهادهای سازنده خبرنگاران و مشکلات مطرح توسط رسانه ها در این جلسه در اختیار استاندار قرار می گیرد تا بررسی های لازم انجام شود.
وی گفت: برای حضور نماینده رسانه های استان در شورای اطلاع رسانی و هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان نیز هماهنگی لازم صورت می گیرد.
لزوم آشنایی مسئولان با جایگاه خبرنگاران، طرح سئوال با نامه نگاری به دستگاه های اجرایی، ارتباط ضعیف روابط عمومی دستگاه ها در همکاری با رسانه، انتخاب گزینشی رسانه ها در جلسات، ناهماهنگی در تامین وسیله نقلیه برای همراهی خبرنگاران در جلسات خارج از مرکز استان و مشکلات تردد خبرنگاران از عمده مشکلاتی بود که توسط شماری از خبرنگاران در این نشست مطرح شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.