به گزارش ایرنا پیکر این شهید مدافع حریم وطن از مقابل هیات ابوالفضلی (مصلی) بیرجند به سمت گلزار شهدای این شهر با شکوه خاصی بر روی دستان مردم شهید پرور بیرجند تشییع شد.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان جنوبی در این آیین گفت: شهید چراغ راهنمای بشریت است و انسان را از تاریکی ها دور می سازد.
حجت الاسلام مجتبی اوحدی اظهار کرد: شهید همانند خضری است که آب حیات را به جامعه هدیه می کند و باعث بیداری جامعه اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه راز شهادت شهدا را باید یافت تصریح کرد: شهادت شهدا به ویژه شهادت امام حسین (ع) حقیقتی بود که پشت پرده ها را آشکار کرد و آنچه را برای جامعه بشریت مجهول بود، معلوم ساخت.
حجت الاسلام اوحدی گفت: شهادت در درجه اول برای شهید بزرگترین موفقیت است و در وهله دوم ظرفیتی عظیم است که با فساد موجود در جامعه مقابله می کند و امنیت را به ارمغان می آورد.
وی اضافه کرد: با تمام تلاشی که امروز نیروی انتظامی در کشور انجام می دهد اما متاسفانه مظلوم واقع شده است و خون شهیدانی همچون شهید کاردیده اهمیت وجود نیروی انتظامی و اقدام های عام المنفعه آن را نمایان می کند.
وی اظهار کرد: امنیتی که امروز در سراسر جمهوری اسلامی ایران سایه گسترانیده وامدار خون شهیدانی همچون شهید کاردیده است که امیدواریم قدرشناس باشیم و راه و آرمان آنها را سرلوحه کارمان قرار دهیم.
استوار یکم هادی کاردیده جمعه شب گذشته در درگیری با اشرار مسلح در منطقه حیدرآباد شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی به شهادت رسید.
با توجه به وجود سرنشین در خودروی متهم تحت تعقیب، حساسیت ماموران پلیس برای آسیب ندیدن یک زن و کودک منجر به شهادت یک مامور نیروی انتظامی و مجروج شدن 2 مامور دیگر شد.
شرور تحت تعقیب در درگیری با مأموران به هلاکت رسید و عملیات پاکسازی منطقه و شناسایی رابطان وی ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.