به گزارش ایرنا موسی سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه ساله کشاورزان در فصل برداشت زعفران برای فروش محصول خود به دلیل افت قیمت ها دچار مشکلات عدیده ای می شوند و امسال نخستین بار وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان خرید توافقی زعفران را در دستور کار قرار داد.
وی گفت: در این طرح حداقل هر کیلوگرم زعفران خشک نگین 55 میلیون ریال، زعفران سرگل یا سرقلم 52 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و پوشال معمولی 44 میلیون ریال خریداری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان از خرید زعفران کشاورزان توسط مراکز تعیین شده خبر داد و افزود: 40 درصد قیمت محصول وجه نقد تحویل کشاورز و مابه التفاوت آن طی مدت 2 ماه تسویه حساب خواهد شد.
وی افزود: بیشتر کشاورزان شهرستان سرایان زعفران را دسته بندی می کنند که امکان خرید دسته زعفران در دستورالعمل خرید توافقی گنجانده نشده است.
سلیمانی گفت: این موضوع در جلسه ای که در شورای شهرستان سرایان بود به اطلاع نماینده مردم سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی رسید و وی قول مساعد در خصوص پیگیری این موضوع را داد.
وی یادآور شد: طرح خرید توافقی زعفران از نیمه آبان در شهرستان سرایان شروع شد و تا پایان آذر ادامه دارد.
شهرستان سرایان با سطح زیر کشت 2 هزار و 600 هکتار زعفران مقام دوم را در استان به خود اختصاص داده است.
امسال 15 هزار و 14 هکتار از مزارع خراسان جنوبی زیر کشت محصول زعفران است که پیش بینی می شود 54 تن زعفران خشک از این اراضی برداشت شود.
خراسان جنوبی از لحاظ کیفیت زعفران رتبه نخست ایران را داراست و از این استان به عنوان سرزمین طلای سرخ یاد می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.