به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) افزود: ارتش و سایر نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست چرا که یک نظام ارزشی است، چون انقلاب ما اسلام ماست و آنچه برای تک تک نیروهای مسلح مطرح است عقیده است و بحث شخص یا گروه خاصی نیست.
وی بیان کرد: گاهی کار ارتش به صورت عدد، رقم و خدمتگزاری به افراد سنجیده می شود و خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم و کم برخوردار بسیار کار باارزش، خداپسند و انسان دوستانه ای است.
وی با اشاره به موضع و جایگاه ارتش یا سایر نیروهای مسلح در کشورهای مختلف نسبت به مردم گفت: معمولا اینگونه است که آنها در خدمت یا تفکرهای جمعی ضد مردم و تحمیل بر مردم و حافظ منافع آنها بوده یا حافظ منافع شخص یا خانواده ای هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: فلسفه وجود آنها با همه آموزش ها و تکنیک ها و فراگیری تعلمیات نظامی وجودشان در یک نوع مزدوری خلاصه می شود و برای آن اهداف ناپسند، ضد مردم خود هستند و همواره به عنوان حافظ منافع مالی برای عده خاصی لوله های سلاحشان به سمت سینه مردم است که اگر باز رنگ و لعاب پلید استعماری هم داشته باشند که دیگر قابل مقایسه نیست.
وی گفت: برای حفظ یک سازمان باید همه مقررات و سلسله مراتب رعایت شود در غیر این صورت کارایی ندارد و در نیروهای مسلح و ارتش بحث شخص یا گروه مطرح نیست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: یعنی همانطور که یک مسلمان در جهت ادای واجبات خویش است این وظیفه را نیز به عنوان یک وظیفه الهی و دینی انجام می دهد، به تعبیر امام علی (ع) «سربازان دژ مردم، زینت زمانداران، مایه عزت دین و امنیت هستند و کار مردم جز به آنها استوار نمی شود».
وی گفت: نظامی گری برای حفظ ارزش های انسانی و اسلامی، جان، مال، ناموس، حیثیت، فرهنگ و استقلال یک جامعه مقابل دشمن کار اصلی و مهمی است و در همه کارهای خیری که در جامعه انجام می شود نیروهای مسلح شریک هستند اما هر وقت مشکلی پیش می آید نیز در خدمت مردم هستند.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: نیروهای مسلح اکنون خدمات بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم انجام می دهند، همچنین در غرب کشور در کوتاه ترین مدت بزرگترین و سنگین ترین کارها را برای مردم زلزله زده کرمانشاه انجام دادند که مایه افتخار است؛ عبادت و ارزشی بالاتر از این نیست.
وی گفت: کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با آنچه در جهان می گذرد قابل قیاس نیست، نیروهای مسلح سایر کشورها حاضر نیستند با مردم باشند لذا هیچ وقت مورد اعتماد مردم نیستند.
وی عنوان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پاک، مقدس، خدمتگزار و عقیده مند هستند و حدود 40 سال از نخستین بیعت که با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام دادند از آزمایش های بزرگی سر درآورده و روسفید شدند.
عبادی به وجود 48 هزار شهید دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و فداکاری های سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: اکنون نیز پروژه های بزرگ اقتصادی را بر دوش دارد و خدمات اجتماعی ارایه می دهند تا به آن پیکره پر برکت بسیج که شامل همه می شود خدمات ارایه دهند.
وی افزود: تفکر بسیجی امروز به منطقه سرایت کرده و کشورهایی که در حلق حریص استعمار بلعیده می شدند را نجات داده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این چیزی نیست که با قلم یا زبان بیان شود چرا که ارزش آن نزد خداست و شما با یک واسطه که نیابت عامه حضرت مهدی (عج) است با همه وجود احساس می کنید فرمانده شما به صورت اصیل امام معصوم حضرت مهدی (عج) است.
گروه مردم یاری اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 12 آذر در شهرستان سربیشه مستقر و به مناسبت هفته وحدت به بیش از چهار هزار و 60 نفر از مردم روستای سلم آباد از توابع شهرستان سربیشه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارایه شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.