به گزارش ایرنا سید حسین مقدس روز سه شنبه در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در راستای مباحث اقتصادی 2 ستاد مرکزی و استانی به دستور ریاست قوه قضائیه در سال 1396 طی دستورالعملی ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاری و تامین امنیت اقتصادی سرمایه گذار از ارکان مهم این دستورالعمل است.
دادستان بیرجند گفت: ستاد مرکزی حمایت از سرمایه گذاری در تهران ایجاد شده و اهداف این ستاد استفاده مطلوب از ظرفیت های قوه قضائیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی مسائل تولید و اشتغال و تعامل هدفمند با بخش خصوصی از برنامه های این ستاد است.
مقدس با اشاره به تعامل نظامند با فعالان بخش خصوصی و کمک به رفع موانع اقتصادی، حقوقی و قضایی فعالان اقتصادی از سوی دستگاه قضا گفت: حمایت از سرمایه گذاران مجاز و مشروع داخلی، ارتباط منظم با دیگر قوای کشور و برگزاری کارگاه های تخصصی و مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر اهداف ستاد مرکزی دستگاه قضا در امور اقتصادی است.
وی ادامه داد: پیگیری اجرایی سیاست های اقتصاد کلان در خراسان جنوبی از مهمترین اهداف ستاد استانی دستگاه قضا در امور اقتصادی است.
دادستان بیرجند گفت: تبادل نظر با مقام های دولتی و غیر دولتی، ارتباط مستمر با فعالان بخش خصوصی و حمایت حقوقی از فعالیت های اقتصادی مشروع از دیگر اهداف ستاد استانی دستگاه قضایی است.
همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) با حضور مقامات کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گشایش یافت.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور دارند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود و از قابلیت های اقتصادی ویژه از جمله در بخش کشاورزی، معدن، تجارت مرز و گردشگری برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.