به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز سه شنبه در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال که با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چند استان کشور در بیرجند برگزار شد افزود: تمام جریانات سیاسی اگر بخواهند دل مردم را به دست بیاورند راه آن کار سیاسی نیست بلکه کار و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است.
وی بیان کرد: اگر منطقه آزاد در کشور کارشناسی است کما اینکه دولت لایحه ای داده، دولت این لایحه را اصلاح و منطقه آزاد اقتصادی برای استان در نظر بگیرد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری استان از بدنه کارشناسی تا آخر محتاط عمل کند، شجاع باشد و سرمایه ها را جذب کند، به گلایه های سرمایه گذران باید گوش و مشکلات آنها را رفع کرد.
وی ظرفیت های استان خراسان جنوبی را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: ظرفیت معادن استان بی نظیر بوده و غنای معادن منحصر بفرد است این در حالیست که هنوز بخشی از مناطق استان عملیات اکتشاف انجام شده است.
عبادی با بیان اینکه زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان فراهم است گفت: وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان موقعیت خوبی برای سرمایه گذران ایرانی و افغانی فراهم کرده است.
وی به ظرفیت های بخش کشاورزی استان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: بعضی محصولات منحصر بفرد از جمله عناب، زرشک، زعفران و غیره در استان تولید می شود که رتبه های نخست تولید و کیفیت کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد کارخانه های فرآوری برخی محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: با راه اندازی و ایجاد کارخانه های فرآوری می توان محصولات استان را در بازارهای جهانی بیشتر معرفی کرد.
وی یادآور شد: براساس تجربیات حاصل شده از گذشته تاکنون، بسیاری از کشورها خواهان محصولات استراتژیک استان هستند.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه فرهنگ تجاری و بازرگانی مقداری در استان ضعیف است عنوان کرد: سرمایه گذاران با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف می توانند فرهنگ تجاری و بازرگانی را گسترش دهند.
وی افزود: فرش دستباف یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان است به گونه ای که در سطح دنیا نیز به نام و مشهور است.
وی ظرفیت نیروی انسانی، دانشگاهی، فرهیختگان و نیروی تحصیلکرده را از مهمترین ظرفیت های استان عنوان کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان اگر با صنعت کشاورزی و غیره با سرمایه گذاری عجین شوند زمینه توسعه استان را رقم خواهند زد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان بیان کرد: بازار اشتغال بسیار بالایی در استان وجود دارد اما زیاد مورد توجه واقع نشده است که در این زمینه باید مردم مورد مشورت و راهنمایی قرار بگیرد و کانون هایی برای مشورت جوانان راه اندازی شود.
وی افزود: یکی از ویژگی های خوب این منطقه مردم متدین، فهیم و تحصیلکرده آن است که می تواند جاذبه ای برای سرمایه گذاری باشد.
عبادی گفت: آنچه امروز بیش از پیش در استان وجود دارد بحث اتحاد، وحدت و همدلی است لذا باید همه پیرامون ارزش های ولایت جمع شویم.
همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) با حضور مقامات کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گشایش یافت.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور دارند.
این سرمایه گذاران و صنعتگران از دیشب با پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند با نام 'پرواز صنعت' وارد مرکز خراسان جنوبی شده اند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود و از قابلیت های اقتصادی ویژه از جمله در بخش کشاورزی، معدن، تجارت مرز و گردشگری برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.