نظر افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع توسعه به هیچ وجه سیاسی نیست و در این حوزه همه جناج ها، سلیقه ها و گرایش های سیاسی با همدلی و همکاری یکدیگر زمینه توسعه استان را فراهم کنند.
وی عملکرد مدیریت استان خراسان جنوبی در حوزه های مختلف را خوب ارزیابی کرد و گفت: امروز نیاز ضروری مردم عمران و آبادانی است بنابراین همه جناح های سیاسی با همراهی و همکاری با مسئولان، مشکلات مردم در این بخش را رفع کنند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال که قرار است هفته جاری در خراسان جنوبی برگزار شود، زمینه جذب سرمایه گذار در استان را فراهم می کند.
وی گفت: مشوق های سرمایه گذاری از طرف مسئولان استانی برای سرمایه گذاران مطرح شود تا سرمایه گذار با انگیزه و آرامش خاطر بیشتر اقدام به سرمایه گذاری کند.
افضلی اظهار کرد: تا سرمایه گذاری در استان انجام نشود اشتغال ایجاد نمی شود و همه مسئولان باید با تمام ظرفیت های موجود زمینه سرمایه گذاری بیشتر و جذب سرمایه گذار در استان را فراهم کنند.
وی معدن، قنات، حوزه گردشگری، بازارچه های مرزی و انرژی های تجدید پذیر را از اولویت های استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: این اولویت ها باید مورد توجه ویژه مسئولان، رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار گیرد.
همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال سه شنبه هفته جاری (چهاردهم آذر) در بیرجند مرکز خراسان جنوبی با حضور مسئولان کشوری و استانی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برگزار می شود.
به گفته مسئولان استان قرار است 98 فعال اقتصادی در حوزه صنعت، تجارت، گردشگری و اقتصاد مرز در این همایش حضور یابند و از نزدیک قابلیت های این استان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
خراسان جنوبی با 11 شهرستان دارای ظرفیت های شاخص در بخش اقتصادی به ویژه معدن، تولید محصولات باغی و زراعی، میراث فرهنگی و گردشگری و با وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارای قابلیت تجاری در مرز است.
یکی از اولویت های این استان توسعه و تقویت زیرساخت ها به منظور رشد و رونق اقتصادی و اشتغال است و افزایش پروازهای داخلی و خارجی، دوبانده سازی راه ها، رساندن ریل به این استان و تامین آب در دستور کار دولت تدبیر و امید و مدیریت استان قرار دارد.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.