به گزارش ایرنا فرماندار درمیان روز چهارشنبه در مراسم برگزاری مانور زلزله در مدرسه تلاش شهر اسدیه، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های سریع و صحیح در مقابل زلزله، ایجاد ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان را از اهداف این مانور عنوان کرد.
محمد بشیری زاده افزود: آموزش های فراگیر خدمات امدادی برای مقابله با حوادث در شهرستان ضروری است.
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و قرار گرفتن بر روی گسل زلزله ارتقا امنیت ساخت و سازها، افزایش آگاهی شهروندان در برخورد با زلزله و آموزش روستاییان از جمله نیازهای ضروری شهرستان به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: تمام مردم حتی در دورترین روستاهای شهرستان باید آموزشهای امداد و نجات را فرا بگیرند تا در زمان وقوع بحران تلفات جانی به حداقل ممکن برسد.
فرماندار درمیان از زلزله، خشکسالی و سیل به عنوان مهمترین حوادث طبیعی تهدید کننده شهرستان یاد کرد و گفت: ارتقا آمادگی در برابر حوادث طبیعی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و بسیج همگانی است.
دانش آموزان در این مانور آمادگی، آرامش، پناه گیری مناسب و خروج صحیح در زمان بحران را با حضور کارشناسان و مسئولان اورژانس 115، نیروی انتظامی، آتش نشانی، مدیریت بحران و هلال احمر فرا گرفتند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.