هادی سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرواز روز شنبه ساعت 16:40 از کیش و 19:30 از بیرجند و سه شنبه ها 12:30 از کیش و 15:00 از بیرجند به مقصد کیش انجام خواهد شد.
وی گفت: برای راه اندازی پروازهای مستقیم از مرکز استان به جزیره کیش تلاش های زیادی شد که به دلایل برای چندمین مرتبه تا مرحله لغو پیش رفت.
وی ادامه داد: با همکاری دفتر نظارت بر شرکت هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشور و فراهم شدن شرایط مختلف، اکنون این پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا سلامی اظهار کرد: این اداره کل به دنبال برقراری و افزایش پروازها به مسیرهای فعلی و مسیرهای جدید است این در حالیست که وظیفه فرودگاه ها تامین زیرساخت ها و فراهم کردن شرایط برای انجام پرواز می باشد.
وی یادآور شد: یک پرواز در هفته در مسیر زاهدان - بیرجند - زاهدان نیز به زودی به مجموع پروازهای فرودگاه بیرجند افزوده می شود که پس از دریافت مجوز ساعت و زمان آن اعلام خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از اضافه شدن دو پرواز به پروازهای استان خبر داد و افزود: این کار بنا به درخواست های مکرر هم استانی ها انجام شده است.
سلامی با بیان این که پرواز بیرجند - زاهدان از 16 آذرماه جاری روزهای پنجشنبه هر هفته انجام خواهد شد، گفت: پرواز بیرجند به زاهدان 16:55 و زاهدان به بیرجند 11:15 صبح خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یک پرواز بیرجند - مشهد نیز از 13 آذر به پرواز های فرودگاه بیرجند اضافه خواهد شد، بیان کرد: پروازهای بیرجند به مشهد 19:40 و مشهد به بیرجند 17:55 سه شنبه‌ هر هفته صورت می گیرد.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: این 2 پرواز توسط ایران ایر انجام می شود و همچنین با برقراری پرواز بیرجند به زاهدان و از آن طرف زاهدان به بندرعباس، بیرجند نیز به بندرعباس متصل خواهد شد.
خراسان جنوبی دارای 2 فرودگاه در شهر های بیرجند و طبس است، سومین فرودگاه ایران در سال 1312 در بیرجند تاسیس شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.