اصغر نظافت روز شنبه در تشریح این طرح در جمع خبرنگاران افزود: طول اجرای این طرح به طول ١٢٦ کیلومتر و پیمانکار این طرح شرکت انهار است، طرح یاد شده از مرداد ماه سال جاری تحویل پیمانکار شده است.
به گفته وی، در بخش احیای مسیر و نقشه برداری از 126 کیلومتر مسیر اجرای این طرح تاکنون 86 کیلومتر یعنی 68 درصد از کل این مسیر نقشه برداری و مسیر سازی شده که امید است کار مسیر سازی تا دیماه امسال به اتمام برسد.
فرماندار نهبندان گفت: کار حفاری کانال نیز آغاز شده که پیشرفت کلی مناسبی داشته و تاکنون سه کیلومتر از این مسیر لوله گذاری شده است.
وی با بیان اینکه کار انتقال لوله ها از مبدا تا محل کارگاه مداوم ادامه دارد، اظهار کرد: در هر 48 ساعت بطور متوسط 6 تریلی لوله وارد کارگاه می شود که هر تریلی 26 شاخه لوله را حمل می کند.
نظافت یادآور شد: کار ایستگاه سازی نیز به زودی آغاز می شود که طبق برنامه زمان بندی انجام شده در قالب پروژه ای یک ساله این خدمت بزرگ برای مردم نهبندان از سوی دولت تدبیر و امید اجرا خواهد شد.
به گفته وی، قبل از این حفاری و لوله گذاری شبکه داخلی شهر نهبندان و روستای خوانشرف نیز به طول 120 کلیومتر و با اعتبار 12 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.
اکنون بیش از 93 درصد خانوار شهری و 36 درصد خانوار روستایی خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی هستند.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت، 26 هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از 100 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216* 6054* خبرنگار - ابوذر تاجری * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.