حمیدرضا صولتی روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرداخت تسهیلات یارانه دار 2 تا هفت درصدی در تمام کشور اینگونه است که چنانچه کارفرما به تعهداتی که جهت ایجاد اشتغال جدید در اجرای طرح داده، عمل کند این یارانه به حساب وی پرداخت می‌شود.
وی گفت: با اجرای طرح تکاپوی اشتغال می‌توانیم بخش عمده‌ای از اشتغال شهرستان را تکمیل کنیم و سهم شهرستان نیز از فاز اول تسهیلات قریب به 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس افزود: مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه اشتغال باید این فرصت را مغتنم شمرند و با آگاهی کامل از دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های اجرایی مرتبط با طرح اشتغال فراگیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
صولتی با بیان اینکه مجریان طرح‌ها باید تقاضای خود را به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه دهند، تصریح کرد: طرح، پس از ارجاع به دبیرخانه اشتغال شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید به بانک معرفی می‌‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان از اهداف طرح اشتغال فراگیر است، یادآور شد: مزیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات باید به درستی شناسایی و رسته‌ های شغلی مزیت‌دار متناسب با شرایط موجود و سیاست‌های وزارتخانه و دستگاه اجرایی متخصص اولویت‌بندی شود.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: پس از شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه شهرستان، حمایت از طرح‌ها و رسته‌های شغلی نوین باید مورد تاکید و اولویت مسئولان مربوطه باشد.
صولتی افزود: نگاه‌های مدیریتی و حمایتی خود از واحدهای تولیدی را به سمتی سوق خواهیم داد که مرتبط به رسته‌های شغلی مزیت‌دار شهرستان باشد تا با یک مدیریت واحد و ایجاد بسترهای لازم، شرایط بهبود فضای کسب و کار بیشتر از گذشته در شهرستان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی تسهیلات روستایی نیز به تایید هیئت وزیران رسیده و طی هفته آینده ابلاغ می‌شود، گفت: اعتباری بالغ بر 1.5میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نیز به منظور اشتغالزایی در روستاهای کشور اختصاص یافته اما سهم شهرستانی آن هنوز ابلاغ نشده است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس یادآور شد: این تسهیلات با نرخ سود 6درصد و با دوره تنفس یکساله و بازپرداخت حداکثر 6 ساله و با ارائه تضامین بانکی مانند اسناد واحدهای مسکونی روستایی و واحدهای دامپروری به متقاضیان تعلق خواهد گرفت و دامنه پرداخت آن می‌تواند در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی، معادن، بخش خدمات، صنعت فرش و کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات باشد.
صولتی بر فرآیندهای مرتبط با ارزیابی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به ساز و کارهای حمایتی تعریف شده برای بهبود اشتغال در مناطق روستایی، شاهد رونق اقتصادی در این مناطق خواهیم بود.
وی افزود: قسمتی از این تسهیلات به طرح‌هایی که در سفر معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان فردوس ارائه شد، پرداخت می‌شود که این طرح‌ها بستر بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان ایجاد خواهد کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865* خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.