حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز پنجشنبه در مراسم تجمع بزرگ اربعین حسینی در محل امامزادگان باقریه بیرجند، افزود: محققان دولت آمریکا عده ای را برای حضور در پیاده روی اربعین مامور کردند تا ببیند پیاده روی اربعین آیا با منافع آمریکا در تضاد است.
وی ادامه داد: سال های گذشته تعداد زیادی از محققان دولت آمریکا در پیاده روی اربعین حضور یافتند و در نهایت گزارش دادند پیاده روی اربعین صددرصد خلاف منافع آمریکاست چون در آن مبارزه با ظلم، استکبار و ظالم وجود دارد.
وی بیان کرد: انقلاب ما با امام حسین(ع) یک معجزه بزرگ بود و ادامه آن با ابا عبدالله (ع)است، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در زندگی ها و امنیت کشور تاثیر می گذارد و دعای خیر اباعبدالله شامل حال عزاداران می شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با برگزاری مراسم محرم و صفر اقتدار بیشتری پیدا کرده است، عنوان کرد: هیچ کاری از دست ترامپ و امثال وی ساخته نیست همچنان که تاکنون نتواسته اند کاری بکنند.
به گزارش ایرنا عبادی اظهار کرد: به امام حسین (ع) سیدالشهدا گفته می شود که پشت سر آن حرارتی نهفته است همچنین حقیقتی پشت این حرارت وجود دارد هیچ تحلیلی برای این شور حسینی جز اعجاز نمی توان پیدا کرد.
وی یادآور شد: امام حسین (ع) معجزه بزرگ خدا برای هدایت بشر است که نه تنها کم از ید بیضا ندارد بلکه بالاتر از عصای موسی نیز هست.
وی گفت: روایتی از پیامبر (ص) وجود دارد که فرمودند در شهادت اباعبدالله (ع) حرارتی در قلوب مومنین است که هرگز خنک نمی شود.
وی با اشاره به اینکه جایگاه اهل بیت (ع) در حدیث ثقلین در کنار قرآن بیان شده است، افزود: قرآن مسیر انسانیت، درست زندگی کردن در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره را به ما نشان داده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با رایزنی های نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس بودجه امسال استان با 100 میلیارد تومان بیشتر از بودجه پیشنهادی از 392 میلیارد به 744 میلیارد تومان افزایش یافت.
عبادی با اشاره به سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور روز گذشته به خراسان جنوبی، گفت: این سفر بسیار با خیر و برکت بود و اراضی زیادی در اختیار مردم شهرستان های بیرجند و درمیان قرار گرفت.
وی بیان کرد: سال گذشته در مجموع 40 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ هشت درصد در خصوص بحث اشتغالزایی توسط بنیاد مستضعفان پیش بینی شد.
وی ادامه داد: در این زمینه برای هر استان 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شد لذا کارآفرینان استانی و جوانان می توانند طرح های اشتغالزای خود را به استانداری تحویل و پس تایید طرح توسط بانک سینا تسهیلات دریافت کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.