به گزارش ایرنا مهدی هاشمی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای شبکه فاضلاب سربیشه با فعالیت یک پیمانکار در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می کند.
وی گفت: هفته گذشته یک پیمانکار در قالب ترک تشریفات در سربیشه، انعقاد قرارداد داشت و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.
وی بیان کرد: برای شبکه گذاری فاضلاب سربیشه با پیمانی که اخیرا ابلاغ شد و پیمانکاری که به زودی بکارگیری خواهد شد کل شبکه گذاری تا پایان سال 97 خاتمه می یابد.
به گزارش ایرنا هاشمی مقدم اظهار کرد: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز پیگیری هایی در دست انجام است و به دنبال این هستیم تا حتی المقدور از روش های نوین استفاده شود.
وی یادآور شد: اجرای تصفیه خانه فاضلاب سربیشه به علت هزینه های بالای اجرای آن منوط به تخصیص اعتبار از ردیف ملی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان عنوان کرد: بازدیدها و هیات های کارشناسی به مناطق مختلفی که استفاده از پکیج های فاضلاب را داشتند انجام و اطلاعات در حال جمع بندی است.
هاشمی مقدم ادامه داد: اگر این موضوع به صلاح مردم باشد و بتواند در بلند مدت بحث تصفیه فاضلاب و حفظ کیفیت را تضمین کند در سطح شهر این طرح پیاده می شود در غیر اینصورت بر اساس روش موجود مصوب شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور که تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال و هوادهی گسترده است در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی هزینه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری سربیشه را 16 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این راستا با لطف استاندار فرصتی ایجاد شد که مجموعه صنعت آب و فاضلاب استان در معیت معاونت عمرانی استاندار نشستی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران با سرمایه گذاران اتریشی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این فرصت سرمایه گذاری در قالب خرید تضمینی یا متعارف شرکت ها معرفی شد، ادامه داد: امید است بعد از بررسی های سرمایه گذاران خارجی، با توجه به بالا بودن هزینه ها و محدودیت های منابع مالی توسط سرمایه گذاران خارجی بتوان این پروژه را اجرا کرد.
شهر سربیشه در فاصله 66 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی، 533 کیلومتری مشهد، مرکز استان خراسان رضوی و 359 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.
جمعیت شهرستان سربیشه طبق آمار سال ۹۵ تعداد 40 هزار و 959 نفر، 12 هزار و 11 خانوار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.