به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه که امروز - پنجشنبه - در چهارمین جلسه ستاد مرکزی کنگره شهدای گرانقدر استان سخن می گفت، با تاکید بر اهمیت برگزاری این کنگره در استان افزود: تمامی مدیران و دست اندرکاران برگزاری این کنگره عظیم، باید بدانند در چه مسیر با ارزشی وارد شده اند، از این رو باید با جدیت و با به کارگیری همه امکانات و منابع ملی، استانی و مردمی این کنگره به بهترین نحو ممکن، با محوریت و مشارکت مردم برگزار شود.
وی شهدا را از مردم و پاسداشت ارزش آنان را وظیفه مردم دانست و ادامه داد: شوراهای شهرهای سطح استان که نهادهایی مدنی و مردم محور هستند می توانند در این مسیر با ارزش پیش قدم و تاثیرگذار باشند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این کنگره عظیم باید زیبنده استان و شهدای والا مقام استان باشد تصریح کرد: با هدف گذاری مناسب و شناسایی و تامین سه مولفه شامل امکانات سخت افزاری، امکانات نرم افزاری و منابع مالی می توانیم به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنیم.
وی بر ضرورت بازنگری در رویه اجرایی کنگره تاکید کرد و گفت: برای اجرای نظام مند و هدفمند روند برگزاری کنگره، تشکیل کارگروه برنامه ریزی، بودجه و تلفیق با مسئولیت استاندار و به دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به ساختار ستاد اجرایی کنگره افزوده خواهد شد.
مروج الشریعه تصریح کرد: کارگروه تلفیق در ابتدای امر باید برنامه های پیشنهادی هر کدام از کمیته های 22 گانه کنگره را شناسایی، شاخص گذاری و اولویت بندی کند تا از این طریق به یک نظم برنامه ای که نیاز اصلی کار است، دست پیدا کنیم.
وی افزود: نحوه مشارکت مردم در این کنگره باید اصل و اساس برنامه محسوب شده و خیرین استان در سطح کشور یا خارج از کشور نیز به عنوان یک ظرفیت باید شناسایی شده و در این جهت با برگزاری جلسات مورد نیاز از این توان نیز بهره مناسب گرفته شود.
استاندار خراسان جنوبی، تعامل و هم افزایی توانمندی های دستگاه های اجرایی و نهادهای استان را مهم برشمرد و برنامه ریزی، داشتن مدل اجرایی و عزم جدی در مسئولان برگزاری این کنگره را عامل اصلی موفقیت ذکر کرد.
به گزارش ایرنا قرار است نخستین کنگره یکهزار و 814 شهید استان، همچنین 118 شهید گمنام و شهدای استان که مزار آنها در مناطق دیگر کشور است، سال آینده در بیرجند برگزار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.