به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: از شهید فهمیده 13 ساله تا شهید قاضی طباطبایی 80 ساله آماده رزم هستیم و ایران اسلامی، کشوری است که در این چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب در برابر استکبار جهانی ایستاده و همیشه مقابل آنها پیروز بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل در لبنان مجبور به ترک آن کشور شدند، در سوریه داعش رو به نابودی است و در عراق توطئه کردستان با حمایت مقتدرانه جمهوری اسلامی از دولت عراق خنثی شد و کردها به اشتباه خود پی بردند.
وی گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط ایده آل قرار دارد و نیازی به مذاکره ملتمسانه نداریم که همراه آن منافع ما تامین نشود.
خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: از گرگ و کفتارهای خارجی نمی ترسیم و باید از تفرقه و اختلاف داخلی بهراسیم.
وی گفت: اگر بخواهیم کشور ما مقتدر در مسیر پیشرفت حرکت کند باید بر محور ولایت فقیه همه مردم و جناح های سیاسی با یکدیگر متحد شویم و اگر بر محور ولایت متحد شویم، مسئولان صادقانه به مردم خدمت کنند و مردم بدانند مسئولان پاکدست و با مدیریت جهادی کار می کنند به آنها اعتماد می کنند.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: باید در مسیر جلب اعتماد عمومی حرکت کنیم، مسئولان در این مسیر شبانه روز در خدمت مردم باشند و اخیرا جاده های استان تلفاتی داشت که این مشکل باید رفع شود.
وی افزود: استاندار خراسان جنوبی 6 هفته پشت سر هم در نماز جمعه شرکت می کند و این نشان از حضور همیشگی ایشان در استان برای خدمتگزاری به مردم دارد.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: پیشکسوتان مدیریت کشور، میدان را برای حضور جوانان متخصص و انقلابی باز گذارند تا چرخه مدیریت کشور با جوانان متعهد و متخصص بچرخد و مدیریت جوان و با نشاط در اداره کشور ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بهائیت یک فرقه ضاله کافر، ساخته استعمار انگلیس بوده که امروز مورد حمایت ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است و این فرقه ضاله جایی برای فعالیت در خراسان جنوبی ندارد.
وی ادامه داد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا قصد دارد فرقه ضاله بهائیت را صاحب تشکیلات و تبلیغات کرده و از آنها حمایت مالی کند.
حجت الاسلام مختاری گفت: باید مراقب فرقه های ضاله مثل بهائیت، وهابیبت، شیطان پرستی و عرفان های نوظهور باشیم، این فرقه ها از فرصت استفاده کرده و مثل موریانه کشور را از داخل نابود می کنند.
وی بیان کرد: از قوه قضائیه، دادستان و وزارت اطلاعات که در هفته جاری با عناصر مرموز بهائیت برخورد جدی انجام دادند، قدردانی کرده، از این اقدام انقلابی حمایت می کنیم.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه و وزارت اطلاعات این اقدام انقلابی را ادامه داده و با تشکیلات بهائیت برخورد جدی و شایسته داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: از آحاد مردم خراسان جنوبی تقاضا داریم نسبت به فرقه ضاله بهائیت که پیوسته با استکبار در ارتباط است، حساسیت داشته و هر جا گمان فعالیت آنها وجود دارد موضوع را به نهادهای مربوط مثل وزارت اطلاعات و قوه قضائیه گزارش دهند.
وی همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: صلح امام حسن و تجربه تلخ مذاکره ایشان با طاغوت زمان خود برای ما درس های فراوان دارد.
وی بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در آن شرایط سخت مجبور به پذیرش مذاکره شد اما بنی امیه و معاویه به هیچ یک از مفاد صلح نامه پایبند نبود و بلافاصله پس از امضای قرارداد بد عهدی شروع شد.
مختاری افزود: این تجربه صلح تحمیلی امام حسن (ع) و تجربه ای که ما در چهار دهه بعد از انقلاب بویژه در مذاکره منتهی به برجام داریم، به ما نشان می دهد که نباید به دشمن اعتماد کرد.
وی اظهار کرد: در دورران امام حسن (ع) وقتی فرماندهانی مثل عبیدالله بن عباس مجذوب طعمه های معاویه شدند و لشکریان از امام جدا شد، ایشان چاره ای جز پذیرش مذاکره نداشت.
وی گفت: اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود، امام حسین (ع) قادر نبود در فرصت مناسب بنی امیه را رسوا و پایه های کاخ آنها را متزلزل کند.
*7559*3028*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.