به گزارش ایرنا مسعود مختاری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: خدمات بیمه سلامت در 453 موسسه طرف قرارداد استان ارایه می شود که ماهانه 180 هزار بیمه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: این خدمات در 16 بیمارستان، 45 آزمایشگاه، 29 فیزیوتراپی، 241 مطب خصوصی و دولتی، 47 مرکز تصویربرداری و 75 داروخانه استان ارایه می شود.
وی با بیان اینکه 26 دفتر پیشخوان در 11 شهرستان استان، صدور دفترچه بیمه سلامت را بر عهده دارد عنوان کرد: از سال 92 تاکنون 52 هزار دفترچه بیمه در استان توزیع شده است.
معاون خدمات بیمه سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان استفاده می کنند.
وی مجموع بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان را 517 نفر عنوان کرد و گفت: 94 بیمار هموفیلی، 173 دیالیزی، تالاسمی 64 نفر، ام اس 100 نفر و پیوند 86 نفر هستند.
وی بیان کرد: همچنین یکهزار و 840 نفر اتباع بیگانه ساکن در استان زیر پوشش بیمه سلامت بوده که 11 نفر آنها بیمار خاص هستند.
مختاری افزود: توسعه نظام بیمه سلامت یکی از فرامین مورد تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از اهداف اصلی قانون برنامه پنجم توسعه، ایجاد و تشکیل سازمان بیمه سلامت بود که با تشکیل آن یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی بر عهده آن گذاشته شد.
وی گفت: بزرگترین اهداف مدنظر این سازمان، عدالت محوری، ارتقای سطح کیفیت در ارایه خدمات، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع و هم پوشانی بیمه ای و بسط و گسترش برنامه نظام پزشک خانواده بود.
وی افزود: این سازمان در خراسان جنوبی بعد از انتزاع از خراسان بزرگ سال 84 تشکیل شد که از اهم اقدامات صورت گرفته می توان به اجرای طرح ملی بیمه روستاییان و عشایر اشاره کرد.
به گزارش ایرنا مختاری با بیان اینکه 384 هزار نفر در استان دفترچه بیمه روستاییان و عشایر دریافت کردند گفت: در هشت شهرستان ادارات بیمه عشایر و روستایی زیر پوشش بیمه سلامت مشغول فعالیت است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.