اسدالله جلال زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای این عملیات بیش از 71 هزار و 471 تن آسفالت با هزینه کرد 14 میلیارد تومان به مصرف رسید.
وی گفت: خراسان جنوبی دارای بیش از 12 هزار کیلومتر راه بین‌ شهری و روستایی آسفالت است و عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ ساله به تناسب اعتبارات یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت ‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می شود.
به گزارش ایرنا جلال زاده با اشاره به حجم بالای حمل و نقل کالای معدنی و مصالح ساختمانی اظهار کرد: با کنترل اضافه بار ناوگان حمل ونقل کالا، می توان از تخریب بی رویه راه ها به ویژه در راه های فرعی منتهی به معادن استان جلوگیری کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی پنجم مهر ماه جاری در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گفت: خراسان جنوبی ششمین استان کشور از لحاظ طول راه هاست اما میزان اعتبارات آن در مقایسه با سایر استان ها بسیار پایین است.
مهدی جعفری، طول راه های استان را 17 هزار و 82 کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این میزان، 472 کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یکهزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 982 کیلومتر فرعی و یکهزار و 193 کیلومتر راه فرعی دسترسی است.
وی گفت: همچنین خراسان جنوبی دارای 11 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است که پنج هزار و 618 کیلومتر آن آسفالت شده است.
وی اظهار کرد: در استان 2 کریدور اصلی شمال به جنوب (چابهار - زاهدان - مشهد - بندرعباس - چابهار و کرمان - دیهوک - راور و کریدور شرق به غرب (بیرجند - دیهوک - راور - طبس - اصفهان ) به طول یکهزار و 500 کیلومتر وجود دارد.
وی گفت: در کریدور شرقی استان دو محور طبس - یزد و طبس - اصفهان باند دوم در دست اجراست و راه طبس - بیرجند باند دوم در قالب بهسازی و تبدیل محور به راه اصلی در دست انجام است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.