حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در اجلاس استانی نماز در بیرجند افزود: عبادت فلسفه خلقت بشر است و باید در همه مراحل و دقایق زندگی انسان ریشه بدواند.
وی بیان کرد: انسان مومن باید طوری زندگی کند که تمام زندگی اش در عبادت به خداوند متعال خلاصه شود و عبادت را فقط به نماز اختصاص ندهد.
به گفته وی، عبادت باید در تمامی مراحل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی افراد نمود پیدا کند و اگر غیر از این باشد نظام سکولار بر جامعه حاکم می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مسلمانان نمی توانند همانند کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند فقط یک روز یا لحظه ای را صرف عبادت کنند و تا موعد مقرر در گناه غوطه ور شوند زیرا دین ما اسلام است و دارای تفکر اسلامی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه نماز را باید برای خدا خواند گفت: نماز در بنای عظیم عبودیت همانند عمودی استوار است که باید به آن متکی باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: مومن واقعی باید دینش را با نمازش تنظیم کند و وقتی که در نماز ندای «ایاک نعبد» سر می دهد باید برای خدا باشد بلکه نمازی که بعد از پول پرستی و هوای نفسانی روزمره باشد همانند دیوار کجی است که تنظیم کردن آن دشوار خواهد بود.
وی افزود: زندگی انسان همواره باید مانند قرارگیری در روزه و نماز باشد زیرا این تنها راه تنظیم عبودیت و برای خدابودن است که در این مرحله حتی خواب انسان هم به عبادت تبدیل می شود.
وی تاکید کرد: اگر نماز و روزه برای خدا نباشد، فقط عملی فیزیکی خواهد بود و هیچ تاثیری در عبادت شخص نخواهد داشت پس به همین دلیل فقط نماز کافی نیست بلکه نمازی، نماز خواهد بود که همه کارها را تنظیم و درست کند و بهترین آنها نماز اولیای خداوند است زیرا آنها لحظه ای غافل از خدا و عبودیت نبودند.
امام جمعه بیرجند گفت: دیگر وقت آن رسیده که در سایه تبیین حقایق دلنشین دین خود را دریابیم تا از کید و مکر شیاطین آخرالزمانی نجات پیدا کنیم.
این اجلاس امروز (27 مهر) با عنوان «نماز و فضای مجازی» در بیرجند برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.