حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز سه شنبه در دیدار مسئولان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به محرومیت و خشکسالی های پیاپی در این استان مردم با مشکلات زیادی روبه رو هستند که خبرنگاران در راستای انجام مسئولیت شان باید به آن بپردازند.
وی ادامه داد: اگر مردم مشکلاتی داشته باشند و بنا به ملاحظاتی این مشکل ها منعکس نشود، در چارچوب همان مسئولیت، کم کاری دیگری بر گردن رسانه ها خواهد ماند اما ایرنا خراسان جنوبی شرایط رضایت بخشی را در این مدت داشته است.
به گفته وی رسانه ها باید در نظر داشته باشند که در کنار مشکلات و درد جامعه، خوبی ها و موفقیت های جوامع را هم مطرح کنند زیرا انعکاس این خوبی ها باعث دلگرمی مردم به نظام، انقلاب و مسئولاتشان خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رسانه ها باید نماینده مورد اعتماد مردم در مسایل جاری جامعه باشند، افزود: رسانه ها باید در بحث اطلاع رسانی به مسئولان قوای سه گانه طوری رفتار کنند که مردم خیالشان نسبت به مسایل جاری جمع باشد.
وی از جایگاه خبرگزاری به عنوان جایگاهی بسیار رفیع و بزرگ یاد کرد و گفت: مسئولیت در این مکان ها از نعمت های خداوندی است که باید از آن حسن استفاده کرد.
امام جمعه بیرجند، در توصیه به کارکنان ایرنا، از آنها خواست که خدا را در نظر داشته باشند، از هرگونه تحریف و نفوذ اندیشه خودداری کنند زیرا هر شروع پایانی دارد و اگر خداوند در نظر گرفته شود پایان کار به یقین روشن خواهد بود.
معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم در این جلسه گفت: این سازمان به عنوان یک ارگان خبری و رسمی نظام و دولت با سابقه ای بیش از 80 سال وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارد و از روزهای اولیه انقلاب اسلامی در خدمت نظام و انقلاب بوده است.
مهری رفعتی، اظهار کرد: علی رغم این پیشینه، اما خبرگزاری جمهوری اسلامی دارای بدنه جوان و شاداب است که متناسب با فناوری های روز خود را ارتقا بخشیده است.
وی تصریح کرد: این مجموعه اکنون 57 مرکز و دفتر خبری در مناطق مختلف کشور با شعار« سرعت، صحت، دقت » تلاش می کند که پیام مردم را به بهترین نحو به مسئولان برساند.
رفعتی ادامه داد: با تغییر رویکردی که با مسایل نوین اطلاعاتی عجین شده، سعی بر این است که در فضای مجازی حضور فعال داشته باشیم که امیدوارم در این زمینه گام های بزرگی در راستای اطلاع رسانی برداشته شود.
وی در ادامه از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دعوت کرد که از آرشیو عکس موجود از 1335 در این رسانه و آرشیو عکس دفاع مقدس در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که به حتم گنجینه ای بی نظیر است دیدن کنند.
در این آیین از زحمات عباسقلی اشکورجیری تقدیر و رسول محمد حسنی به عنوان رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی معرفی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.