علی ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهردار انتخابی بیرجند باید به قوانین، ظرفیت ها و امکانات شهرداری واقف باشد، ساختار شهرداری را بشناسد و با نیازهای شهر آشنایی کامل داشته باشد.
وی ادامه داد: به طور طبیعی انتخاب شهردار بومی با توجه به اینکه آشنایی بیشتری با مشکلات موجود دارد مد نظر قرار می گیرد اما این مهم نافی انتخاب شهردار مجرب غیر بومی نمی شود و بر همین اساس شورای شهر بیرجند گزینه های مختلفی را مورد بررسی قرار داده که امیدواریم هرچه سریعتر به جمع بندی برسند.
وی اظهار کرد: طبق قانون شوراها، شورای اسلامی شهر سه ماه برای انتخاب شهردار مورد نظر از زمان شروع به کار فرصت دارد و با توجه به اینکه حکم شهرداران مرکز استان ها را وزیر کشور صادر می کند، فرمانداری بیرجند به محض جمع بندی شورای شهر برای انتخاب شهردار، اقدام های لازم را برای معرفی به استانداری و فرایند صدور حکم انجام خواهد داد.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه شهردار انتخابی باید تعامل تنگاتنگی با شورای شهر داشته باشد گفت: شهردار باید اولویت ها را پیدا کند و کوتاه ترین راه ها را برای حل اولویت ها به کار بندد زیرا بیرجند به عنوان شهری تاریخی-فرهنگی و پرجمعیت ترین شهر خراسان جنوبی علاوه بر مسائل مدیریت شهری میزبان زایران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که نیازمندی های خاصی را برای شهر تعریف می کند.
به گفته وی تعیین تکلیف بافت فرسوده شهری بیرجند یکی از مهمترین این اولویت هاست که با توجه به قرار گرفتن در منطقه زلزله خیز، باید چاره اندیشی شود.
ناصری اظهار کرد: مردم در حوزه خدمات شهری و نیازمندی ها در بحث حمل و نقل و ترابری درون شهری و حومه شهرها با مشکلاتی روبرو هستند که شهردار انتخابی باید با استفاده بهینه از امکانات شهرداری و سازمان های تابعه این مسائل را مدیریت کند.
وی گفت: میادین میوه و تره بار و ساماندهی دست فروشان هم یکی از مسائل مهم موجود در بیرجند است و از طرفی توسعه و احیای شهری شمال شهر بیرجند که مردم نیازمند خدمات هستند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: دستیابی به منابع درآمد پایدار شهری هم یکی دیگر از اولویت های شهر بیرجند است که شهردار باید به صورت ویژه مد نظر قرار دهد زیرا بسیاری از مسائل به دلیل کمبود بودجه پیگیری نمی شوند یا نیمه تمام می مانند در حالی که اگر تعریف درستی از قابلیت های شهرداری به دست آوریم این مشکل به راحتی حل خواهد شد و مردم هم رضایت کافی خواهند داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند پیش از این در نشست شورای شهر گفته بود: در حال حاضر پنج نفر به عنوان گزینه شهرداری بیرجند معرفی شده اند همچنین اگر در چند روز آینده فرد دارای صلاحیت و با تجربه ای معرفی شود، شورا از فرصت قانونی خود استفاده خواهد کرد.
به گفته ابراهیم تقی زاده در حال حاضر آقایان رادنیا، کمیلی دوست، رونقی، بیجاری و حمیدرضا امینی گزینه دعوت شده به شهرداری هستند و عظیمی زاده و زهرایی نیز انصراف داده اند.
وی توضیح داد: طولانی شدن روند انتخاب شهردار به دلیل تقویت و قدرت کار است لذا سعی شده است با نگاه وسعت نگرانه نسبت به آینده شهر، افراد مورد نظر دعوت شوند و به دفاع از برنامه های خود بپردازند.
ابراهیم تقی زاده، محمدعلی طاهری بجد، زهره موهبتی زهان، فاطمه هلال بیرجندی، مهدی عبدالرزاق نژاد، رضا حسنی صفت، مهدی میری، علیرضا محمودی راد و مرتضی یزدان شناس در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت امسال به عنوان منتخبان شورای اسلامی شهر بیرجند انتخاب شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.