سردار مجید شجاع روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی مکتبی و انقلابی برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم احساس مسئولیت می کند.
وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 108 هزار تماس فوریتی با مرکز 110 استان برقرار شد که 80 هزار مورد منجر به انجام ماموریت شد.
وی بیان کرد: همچنین سامانه 197 کار نظارت مردم بر اقدامات پلیس را بر عهده دارد و تعداد تماس های برقرار شد با این سامانه امسال هفت درصد بیشتر از پارسال بود.

** کشف 22 تن انواع مواد مخدر
به گزارش ایرنا شجاع از کشف 22 تن انواع مواد مخدر در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین هفته ناجا امسال بیش از یک تن مواد مخدر کشف شد و با تلاش مرزبانی استان از انتقال مواد مخدر از شرق کشور به مرکز جلوگیری می کنیم.
وی یادآور شد: 500 دستگاه خودرو و 50 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی به افزایش 92 درصدی جرائم سایبری در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین جرائم سایبری مربوط به برداشت های غیرمجاز از ساب های بانکی است که بیش از 70 درصد این جرائم کشف شد.
شجاع گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو در استان داشتیم، همچنین بیش از هفت هزار و 700 گواهینامه راهنمایی رانندگی صادر شد.

** اعمال قانون 377 هزار خودرو در استان
وی با اشاره به اعمال قانون 377 هزار خودرو در استان، بیان کرد: همچنین در این مدت 420 دستگاه خودرو توقیف شد که هر کدام بالای یک میلیون تومان جریمه داشتند.
وی عنوان کرد: تاکنون هیچگونه موضوع حاد امنیتی در مرزهای استان رخ نداده است و مرزبانان با کمترین امکانات به صورت شبانه روزی در حال حفاظت از مرزهای استان و کشور هستند.
وی ادامه داد: امسال سهمیه قابل توجهی برای جذب جوانان مرزنشین به مرزبانی استان اختصاص یافت چراکه مرزبانی به تنهایی نمی تواند در تاکین امنیت مرزها تاثیرگذار باشد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: جاده های مرزی استان 100 درصد آسفالت شده اما در معرض تخریب است لذا تعمیر و بهسازی جاده ها نیاز به حمایت مسئولان دارد.
شجاع با اشاره به نقش موثر بازارچه مرزی ماهیرود در ایجاد اشتغال و توسعه استان افزود:در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در این بازارچه مشغول فعالیت هستند، مرزبانی استان به صورت جهادی برای ایجاد امنیت لازم در این منطقه آمادگی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.