سید عبدالحسین سجادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات 4 هزار و 492 هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح حدود 17.5 تن زعفران خشک برداشت شود.
وی با اشاره به بارندگی های بهاره افزود: افزایش 10 درصدی میزان تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست.
سجادی گفت: چهار واحد فرآوری زعفران در شهرستان قاینات فعال است و درمجموع تعداد 12 هزار و 850 بهره بردار زعفران کار در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی قاینات اظهار کرد: مشکل اصلی زعفران کاران شهرستان ، کم شدن میزان و سطح آب منابع آبی موجود و شور شدن آب در برخی از منابع آبی است که توسعه کشت زعفران را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش های نوین آبیاری خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود پنج هکتار از اراضی زعفران در شهرستان قاینات تحت پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته است که با اجرای آن شاهد افزایش عملکرد در سطح و کاهش مصرف آب بودیم ، لذا این روش آبیاری به سایر زعفران کاران نیز پیشنهاد می شود.
سجادی در ادامه گفت: برگزاری چهار دوره کلاس آموزش ترویجی و سه مورد بازدید آموزشی برای 160 نفر از زعفران کاران، آموزش لازم جهت تغذیه زعفران و نحوه صحیح کاشت، آبیاری بارانی و فرآوری این محصول استراتژیک ارائه شده است.
شهرستان قاینات با سه بخش مرکزی، سده و نیمبلوک در شمال خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* 7218 * 6054* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.