احمد محبی روز یکشنبه در جلسه دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بعد از عضوگیری در هلدینگ فعالیت های خوبی در بستر این موضوع انجام خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی برای استان محسوب می شود.
وی گفت: مجتمع فرهنگی هنری قاین که از سال 93 کلنگ زنی شد تاکنون 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تامین تجهیزات آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد داده شد.
وی ظرفیت پیش بینی شده این مجتمع را 650 نفر دانست و ادامه داد: تاکنون 540 میلیون تومان هزینه شده و یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز برای اتمام آن نیاز است.
به گزارش ایرنا محبی بیان کرد: پلاتوی نمایش شهر قاین نیز به متراژ 536 متر مربع و در 2 طبقه شامل سالن نمایش و سالن اداری تیرماه امسال کلنگ زنی شد.
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی در زمینه رایزنی بودجه های عمرانی رتبه دوم کشور را دارد با رایزنی که با فرمانداران شهرستان های استان انجام شد بودجه عمرانی ما 98 درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه 2 سال است روز خبرنگار متفاوت تر از گذشته در استان برگزار می شود، افزود: سال گذشته 440 نفر از خبرنگاران و خانواده های آنها به مشهد مقدس و امسال نیز 23 نفر به سفر عتبات عالیات اعزام شدند.
وی به برخی اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 105 عنوان کتاب در استان منتشر می شود که تا قبل از سال 92 تنها 23 عنوان بود.

** رشد 80 درصدی تعداد ناشران در استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به رشد 80 درصدی تعداد ناشران در دولت یازدهم ، یادآور شد: در حال حاضر 18 ناشر در استان فعالیت دارد، همچنین در این مدت 6 هزار و 668 کتاب خریداری شد که 22 برابر رشد را نشان می دهد.
محبی افزود: در سال 92 هیچگونه موسسه فرهنگی تک منظوره در استان وجود نداشت که در دولت یازدهم هفت موسسه در استان راه اندازی و فعال شد.
وی گفت: تعداد نشریات محلی و منطقه ای استان در سال 92 ، 58 مورد بود که در دولت یازدهم به 93 نشریه افزایش یافت، همچنین نگارخانه های استان از سه مورد به پنج مورد افزایش یافت.
وی در ارتباط با آموزش های قرآنی در استان بیان کرد: قبل از سال 92 در این حوزه هشت هزار و 500 نفر آموزش ارایه شد که در حال حاضر 19 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند می شوند.
وی عنوان کرد: تا پایان سال 92 تعداد 382 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال بود که در دولت یازدهم به 582 مورد افزایش یافت و در این زمینه شاهد رشد 45 درصدی بودیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره مجسمه سازی در تالاب کجی نمکزار نهبندان، یادآور شد: تاکنون این جشنواره به صورت استانی و منطقه ای در استان برگزار شده اما ظرفیت برگزاری در سطح ملی را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: همچنین جشنواره تئاتر استان به صورت استانی برگزار می شود که با همکاری اسانداری قابلیت برگزاری در سطح ملی را دارد.

** جشنواره تئاتر معلولان در استان برگزار می شود
محبی از برگزار جشنواره تئاتر معلولان آذرماه امسال در استان خبر داد و افزود: هر چند بهزیستی استان 400 میلیون تومان به این امر اختصاص داده است اما آماده سازی و مناسب سازی سالن برگزار جشنواره نیاز به بودجه دارد.
وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی مفاخر و بزرگان زیادی وجود دارد که ناشناخته مانده اند که با برگزاری جلسات بزرگداشت و جشنواره یابود در سطح ملی می توان به معرفی آنها کمک کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.