سرهنگ محمود زال بیگی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان افزود: همچنین در این مدت دستگیری سارقان در شهرستان نیز 28 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه بیشتر سرقت های شهرستان شامل سرقت منزل، مرغداری های غیرفعال، سرقت احشام، سرقت تجهیزات داخلی خودروها و موتورسیکلت بوده است، گفت: برابر بررسی های انجام شده سهل انگاری شهروندان باعث سرقت موارد مختلف شده است.
وی همچنین از افزایش 18درصدی کشفیات انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان 10درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه با توجه به آسیبهای اجتماعی متعدد از جمله فقر و تنگدستی، بیکاری و اعتیاد با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با عوامل انتظامی میسر می شود.
فرمانده انتظامی درمیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز کسانی که در قالب نیروی انتظامی سعی می کنند آرامش، امنیت و آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند در حقیقیت به معنی واقعی کلمه مجاهدان فی سبیل الله هستند، گفت: امنیت اجتماعی، مدنی و امنیت روانی و اخلاقی در یک جامعه از پایه ها و ارکان اصلی پیشرفت، قوام و سربلندی یک کشور است.
زال بیگی یادآور شد: نیروی انتظامی از مهمترین و اصلی ترین نهاد و حافظ نظم و امنیت پایدار در جامعه است که تمام تلاش و توان خود را برای برقراری امنیت پایدار در جامعه به کار بسته است.
امام جمعه شهر اسدیه هم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان عرصه نظم و امنیت،افزود: نظم یک اصل عقلانی و اعتقادی است که مورد تاکیدات اولیای دین است که این موضوع در نیروی انتظامی به صورت سازماندهی مشاهده می شود.
حجت الاسلام علیرضا حسینی امنیت را در هر کشوری زیربنای توسعه سایر امور دانست و اضافه کرد: توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر کشور نیازمند امنیت پایدار است که در ایران اسلامی این امنیت توسط نیروهای مخلص نظامی و انتظامی ایجاد می شود.
به گفته وی نیروی انتظامی که حافظ امنیت و ایجاد نظم در کشور است به عنوان یک زینت و زیوری است که بر گردن کشور عزیزمان ایران اسلامی می درخشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون برای تامین امنیت کشور بیش از سه هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده اند، بیان کرد: شهدا مایه آبرو و فخر کشور هستند که همه ما باید قدردان و ادامه دهنده مسیر آنان باشیم.
وی موضوع همه پرسی جدایی کردستان عراق را فتنه جدید دشمنان بخصوص اسرائیل جنایتکار برای امت اسلام دانست که نیاز است آحاد مردم و اقوام مختلف کشور نسبت به این موضوع آگاهی و بصریت داشته باشند.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس کشور چندی پیش از نابودی داعش در دو الی سه ماه آینده خبر داد، گفت: امید است تمام کشور های مسلمان منطقه با همدلی بر بحران تجزیه کردستان عراق فایق آیند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556* 6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.