محمد اسماعیل افضل پور روز چهارشنبه در آیین تکریم معاون سابق امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بسیاری از پروژه های عمرانی از سال های گذشته متوقف و حتی اعتبار آن از سال 1394 هنوز هزینه نشده بود که با برنامه ریزی مناسب و تا پایان سال 1395، چند پروژه عمرانی به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: ورزشگاه غدیر بیرجند با برنامه ریزی و تلاش زیاد به بهره برداری رسید و سال 1396 هم بخش زیادی از وقت و برنامه ریزی خود را برای پروژه های عمرانی صرف کردیم تا اعتبارات را هزینه کرده و این سال مالی را به پایان برسانیم.
وی گفت: در حوزه ورزش استان بسیاری از فرایندها اصلاح و پیشرفت های خوبی حاصل شد که ارتباط مناسب با هیات های ورزشی و بررسی و رفع مشکل آنها از برنامه های متداول این اداره کل است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: در مدتی که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان در خدمت جامعه ورزش استان بوده ام تلاش شد آسیب و چالش های موجود در حوزه ورزش شناسایی و رفع شود.
وی گفت: کمک به هیات های ورزشی و توسعه ورزش در بعد همگانی و قهرمانی از اقدامات انجام شده در مدت یادشده است.
افضل پور افزود: مهم ترین مشکل هیات های ورزشی در استان مشکل مالی است که در این بخش منابع مالی بیشتر جذب و سریعتر به هیات های مربوط تزریق شد.
وی تصریح کرد: با وجود فعالیت های خوب انجام شده، به تلاش و برنامه ریزی بیشتر در حوزه ورزش استان نیاز است و جذب منابع مالی باید بیشتر شود تا جامعه ورزش خراسان جنوبی به جایگاه واقعی خود برسد.
وی اظهار کرد: بخش ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان برای رشد و توسعه حوزه ورزش تلاش می کند و در حال حاضر پروژه های عمرانی متعدد از سال های گذشته در استان داریم که باید هرچه سریع تر سامان یابد.
افضل پور گفت: با ساماندهی این پروژه ها مردم شهرستان ها و روستاهای مختلف استان می توانند از امکانات ورزشی استفاده کنند و توسعه این زیرساخت ها به ورزش همگانی و قهرمانی کمک می کند.
وی یادآور شد: در بحث واگذاری سالن های ورزشی اقدام خوبی صورت گرفته و در زمینه تحویل اموال اداره کل ورزش و جوانان، مشکل زیادی از سال های قبل وجود داشت که امروز با ساماندهی مناسب در حفظ بیت المال و اموال عمومی موفق هستیم.
وی تاکید کرد: برای موفقیت در یک مجموعه عوامل مختلف موثر است و برای رفع مشکل مزمنی که از گذشته ورزش استان با آن روبرو بوده نیاز به حمایت قوی هم از طرف وزارت ورزش و جوانان و هم مسئولان استانی است چون بدون حمایت های مسئولان استان موفق نخواهیم بود.
وی گفت: باید برای جلب حمایت مسئولان کشوری و استانی به حوزه ورزش استان تلاش شود و آنها هم نگاه ویژه به ورزش خراسان جنوبی داشته باشند.
افضل پور گفت: اگر نگاه اولویت دار بین مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استانی نسبت به ورزش نباشد، بسیاری از تلاش های انجام شده در اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به نتیجه نمی رسد.
وی تاکید کرد: متاسفانه گروهی از افراد به شکل های مختلف تلاش دارند تا برای ورزش استان چالش ایجاد کنند که این اقدام آرامش جامعه ورزش را مختل می کند و امیدواریم همه برای کمک به ورزش و نه برای حاشیه سازی در ورزش تلاش کنند.
معاون سابق توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز گفت: سال 1393، تعداد مربیان زن و مرد استان 2 هزار و 113 نفر، سال بعد 2 هزار و 253 نفر، سال 1395 به 2 هزار و 300 نفر و 6 ماه امسال این تعداد به 2 هزار و 389 نفر افزایش یافت.
مهدی عجمی نژاد افزود: 6 ماه نخست سال جاری در بخش مردان 10 هزار و 267 نفر، در بخش زنان 6 هزار و 57 نفر ورزشکار سازمان یافته داریم که امیدواریم تا پایان سال این تعداد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: در بحث اعزام به مسابقات در مجموع المپیک، آسیایی، جهانی و پارالمپیک در سال 1393، 123 مورد، سال 1394، 136 مورد، سال 1395، 226 مورد و در 6 ماه نخست سال جاری 126 مورد اعزام انجام شد.
وی یادآور شد: در بحث مدال های کسب شده کشوری در سال 1393، 54 مورد، سال 1394، 123 مورد، سال 1395، 108 مورد و در 6 ماه سال جاری 169 مورد کسب مدال داشتیم.
در این آیین محمدرضا مهران پور به عنوان معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات مهدی عجمی نژاد در مدت تصدی این مسئولیت تجلیل شد.
*7559*3028* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.