حجت الاسلام احمد رضایی روز سه شنبه در گردهمایی مسئولان هیات های مذهبی و مداحان استان در بیرجند افزود: اگر در هیات های مذهبی تیم های امر به معروف و نهی از منکر فعال شود و هر مسجد یا هیات جلوی یک مورد طلاق را بگیرد از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هیات مذهبی باید به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود گفت: مدیریت هیات های مذهبی کاری سخت اما بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه هیات های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می کند افزود: هیات های مذهبی بیشترین جاذبه ها را دارند و 99 درصد افرادی که در عالم هدایت شدند، مسیرشان از مسیر امام حسین (ع) بوده است.

**مخاطب هیات ها از تمامی قشرها و سنین است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: مخاطب هیات های مذهبی تمامی اقشار و سنین مختلف را شامل می شود بنابراین مدیریت هیات کار بسیار ارزشمندی است که نباید ساده از کنار آن گذشت.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مسئولیت های هیات های مذهبی عنوان کرد و گفت: از آنجا که هیات های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می کند لذا امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت زیادی برخوردار است.
رضایی بیان کرد: بیرق و علم هدایت امام حسین (ع) در دستان مدیران هیات های مذهبی است و هیچ سرمایه ای بالاتر از این نیست لذا هیاتی ها، ذاکران و مداحان مورد عنایت امام حسین (ع) قرار می گیرند.
وی یکی از مشکلات اخیر ایام محرم را تجمع بانوان در مسیر هیات و کف خیابان ها عنوان کرد و افزود: حضور بانوان در مراسم عزادارای به ویژه همراهی با هیات های مذهبی سبب بروز مشکلات زیادی می شود که نیاز به ساماندهی دارد.
رضایی گفت: انتظار می رود مدیران هیات های مذهبی فضایی را برای عزاداری بانوان در اختیار آنها قرار دهند تا شاهد حضور کم بانوان در این مراسم باشیم.
وی ادامه داد: بدون شک اگر روزهای تاسوعا و عاشورا به ویژه در مرکز استان فضا در اختیار بانوان قرار بگیرد کمترین تجمع بانوان را در مسیر خیابان ها خواهیم داشت.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.