ابراهیم غلامرضایی روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی مسئولان هیات های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید در هیات های مذهبی کار تبلیغی انجام و تربیت فرهنگی ترویج شود.
وی گفت: امروز جامعه با مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می کند که اصولا به خاطر نبود اخلاق مناسب در جامعه است بنابراین باید اخلاق در هیات های مذهبی آموزش داده شود.
وی مدیریت هیات های مذهبی را سه مدیریت فرهنگی آموزشی، اجرایی و اخلاقی عنوان کرد و افزود: در مدیریت فرهنگی آموزشی باید به مباحثی از جمله قرآن، احکام شرعی، احادیث اهل بیت (ع)، معرفی سیره پیامبر (ص) و امامان معصوم، اخلاق دینی و از این قبیل پرداخته شود.
به گزارش ایرنا غلامرضایی اظهار کرد: برگزاری و بیان برنامه های قرآنی اعم از روخوانی، تجوید، حفظ و تفسیر و تبیین مستمر احکام شرعی مبتلا به در هیات های مذهبی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در هیات های مذهبی جوانگرایی نمی شود گفت: باید در مراسم خاص به ویژه ایام محرم به جوان ها میدان داد، نباید مردم را به آسیب کشاند و از واقعیت اصلی عزاداری دور کرد.

**ساماندهی هیئت های مذهبی
مسئول کارگروه هیات های مذهبی و مداحان کشور از ساماندهی هیات های مذهبی خبر داد و گفت: آن دسته از مداحانی که توسط دشمن و از جای دیگر شارژ می شوند، در حال شناسایی هستند.
وی ادامه داد: تا 2 سال آینده این افراد شناخته و به سازمان های مربوط اعلام خواهند شد تا کسانی که بگونه ای اعتقادات و تفکرات شیعی را مورد هدف قرار داده اند از خواندن منع شوند.
وی بیان کرد: برای ساماندهی هیات های مذهبی و مداحان، چند ضلعی بین سازمان تبلیغات و هیات تشکیل شده که شامل مربی قرآن، هیات، مداح و روحانی هیات است که امید است با همکاری آنها با یکدیگر جلوی آسیب های موجود گرفته شود.
غلامرضایی به تاریخچه مجلس عزای امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت الله شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه تاریخچه مجالس عزاداری امام حسین (ع) را به پنج دسته تقسیم می کند.
وی گفت: در کتاب مذکور آمده مجالس عزاداری امام حسین (ع) پیش از خلقت آدم، بعد از خلقت آدم و پیش از تولد امام، بعد از تولد امام و قبل از شهادت و بعد از شهادت امام حسین (ع) وجود داشته است.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.