حجت الاسلام محمدرضا بابایی روز شنبه در نشست شورای اداری فردوس که با حضور محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد افزود:
شهرستان فردوس از قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری برخوردار است ولی بدلیل عدم بهره مندی این شهرستان از راه آهن و فرودگاه هر سرمایه گذاری که جذب می شود و به شهرستان می آید از سرمایه گذاری در فردوس منصرف می شود.
فرماندار فردوس هم در این نشست گفت: تلاش هایی که در گذشته برای صنعت فردوس شده موفق نیست بطوری که تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی شهرستان فردوس را شاهد هستیم.
مهدی ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه شهرستان فردوس قابلیت جذب گردشگر را دارد باید بهره مندی شهرستان از هواپیماهای سبک مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: اتصال شهرستان فردوس به راه آهن بندرعباس - طبس، استقرار فرمانداری ویژه در فردوس، تفکیک حوزه انتخابیه، ایجاد بخش مرکزی و بخش باغستان از جمله مطالبات مردمی شهرستان فردوس است که از استاندار خراسان جنوبی خواستار توجه به این مطالبات هستیم.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 100 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت سرمازدگی دو محصول انار و زعفران کشاورزان شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص یافت که تاکنون این تسهیلات پرداخت نشده و کشاورزان انتظار دارند زودتر پرداخت شود.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی از ابتدا برای فردوس مطرح بود و با توجه به اینکه سرمایه گذار در تهران آماده است، انتظار می رود اقدام لازم انجام شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه همه زیرساخت ها در روستاها موجود است تصریح کرد: در حال حاضر سن متوسطی که در روستا زندگی می کنند بالای 50 سال است و جوانان روستاها را ترک و مهاجرت کرده اند که این روند مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه نکته مثبتی نیست.
وی به تشکیل ستاد توان افزایی در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: طرح توانمندسازی روستاهای شهرستان فردوس آغاز و شهرستان فردوس به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
امیرحسنخانی همچنین خواستار انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملل در خصوص پروژه بین المللی ترسیب کربن برای شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان شد.
مروج الشریعه که 26 شهریور امسال با حضور وزیر کشور به عنوان استاندار خراسان جنوبی معرفی شد امروز یکم مهرماه در نخستین سفر شهرستانی خود به فرودس رفت و زنگ مهر با حضور وی در مدرسه شاهد شهید قهرمانی این شهرستان به صدا درآمد.
استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه همچنین از موزه مردم شناسی، مسجد جامع قدیم و شهر تاریخی تون در فردوس بازدید کردند.
9865*3028*خبرنگار- اعظم جمالی *انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.