مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این دوره از امروز تا 27 شهریور ادامه دارد.
ابوذر صلاحی، آموزش مبانی اندیشه اسلامی، کادرسازی و تربیت دانشجویان به عنوان سرگروه حلقه صالحین در دانشگاه ها، آشنایی با ساختار بسیج دانشجویی و تقویت مسایل بصیرتی، معرفتی، اخلاقی و تربیتی را از اهداف برگزاری این دوره ذکرکرد.
وی گفت: در این دوره برای دانشجویان 80 ساعت آموزشی پیش بینی شده که در پایان طرح، گواهی شرکت در دوره برای دانشجویان صادر و آنان در پایگاههای بسیج دانشجویی دانشگاه ها مشغول فعالیت خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه همچنین سال گذشته طرح ولایت با حضور 112 بسیجی خواهر و برادر در استان برگزار شد اضافه کرد: از این تعداد 15 نفر به مرحله کشوری طرح ولایت راه یافتند.
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از دانشجویان خواست این دوره را غنیمت شمرده و مبانی فکری، فرهنگی و عقیدتی خود را ارتقا دهند.
وی گفت: امروز بسیج دانشجویی آماده نقش آفرینی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی است و تابع خط ولایت حرکت می کند.
وی عنوان کرد: برگزاری اردوی راهیان نور، ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه ها از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در سال تحصیلی جدید است.
صلاحی با اشاره به اینکه تابستان امسال 550 دانشجو در قالب 27 گروه جهادی از دانشگاه‌ های استان به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعزام شده اند گفت: ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان و هنری از برنامه های جهادگران در مناطق محروم بوده است.
وی یادآور شد: پیشینه اردوهای جهادی به حرکت‌های خودجوش مردمی در اوایل انقلاب بر می گردد که دانشجویان بسیجی این حرکت ارزشمند را بار دیگر در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم کشور احیا کردند.
وی گفت: اردوهای جهادی حرکتی مهم، ارزشمند و تمرین سخت‌ کوشی و خدمت به مردم محروم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.