علیرضا رضوانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول این طرح از 21 تا 25 مرداد ماه امسال بر اساس نوبت دهی مدارس اجرا شده است.
وی ادامه داد: این دانش آموزان در شاخص های استعداد ذهنی، بینایی، شنوایی و همچنین کنترل وضعیت جسمانی اولیه مورد سنجش قرار گرفتند.
رضوانیان اضافه کرد: دانش آموزانی که در مرحله اول در شاخص های تعیین شده مشکل داشتند برای ارزیابی تخصصی معرفی شدند تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به جایگیری این دانش آموزان اقدام شود.
وی از معرفی حدود 25 نفر برای ارزیابی تخصصی خبر داد و گفت: مرحله دوم غربالگری شامل دانش آموزان بازمانده از سنجش و همچنین افرادی که نیاز به ارزیابی تخصصی داشتند، در پنجم و ششم شهریور به صورت عادی و تخصصی اجرا شد.
به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش بشرویه اظهار کرد: دانش آموزان بعد از انجام تست های سنجش و غربالگری جهت انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.
رضوانیان ادامه داد: انجام این سنجش در راستای شناخت و تامین مشکلات جسمی و ذهنی دانش آموزان بدو ورود، به نوعی بخشی از حقوق آنها را شامل می شود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان وقتی توانمندی بروز استعداد و نبوغ خدادادی خود را خواهند داشت که سالم باشند و آگاهی از میزان سلامت آنها یکی از گام های مهم در پرورش استعدادهایشان خواهد بود.
رضوانیان افزود: تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی و اختلالات روانی، رفتاری کودکان قبل از ورود به مدرسه از بروز مشکلات بعدی و پیشرفت عوارض جلوگیری می کند.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550** 6054* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.