داوود شهرکی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح آغاز عملیات تجهیز و برداشت ماده معدنی طلا دار برای انجام تست کاربردی هیرد نهبندان در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت زمین شناسی و معدنی استان با وجود ساختارهای پیچیده زمین شناسی و در عین حال بسیار متنوع و قرارگیری در پهنه ها و کمربندهای ولکانوپلوتونیک کانی زایی سبب شده تنوع ذخایر معدنی زیاد باشد.
وی گفت: در حال حاضر 507 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 16 هزار و 845 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 11 هزار و 80 نفر در استان صادر شده است.
به گزارش ایرنا شهرکی اظهار کرد: پتانسیل های معدنی و کشاورزی منطقه سبب شده تا غالب ترکیب صنایع استان را صنایع معدنی، غذایی و نساجی مبتنی بر تولیدات و مواد اولیه موجود در استان تشکیل دهند.
وی ادامه داد: اگر چه سطح و میزان فرآوری مواد اولیه معدنی و کشاورزی تا میزان مطلوب فاصله دارد و استقرار صنایع جدید با هدف استفاده مناسب از ظرفیت ها، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال مناسب را ایجاب می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک بر پایه شیوه های نوین اکتشاف در راستای کاهش هزینه و زمان، تکمیل طرح های نیمه تمام معدنی و رفع موانع پیش روی معدنکاران را از جمله اهم اقدامات انجام شده در بخش معدن استان برشمرد.
شهرکی یادآور شد: آزادسازی محدوده های اکتشافی غیرفعال و واگذاری از طریق ثبت در سامانه کاداستر در راستای جذب سرمایه گذاری جدید و جلوگیری از بلوکه ماندن این مناطق، توسعه اکتشاف گسترده از طریق تعریف پهنه های اکتشافی و ایجاد ظرفیت ها و قابلیت های اکتشاف تکمیلی از دیگر اقدامات در بخش معدن است.
وی، حمایت از فعالان حوزه اکتشاف از طریق صندوق بیمه فعالیت های معدنی و کاهش ریسک سرمایه گذاری، کاهش حقوق دولتی معادن، صدور مجوز تعطیلی موقت معادن و تمرکز بر احداث صنایع معدنی با توجه به ظرفیت های معدنی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش معدن عنوان کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.