به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مریم ملکی با تمجید از استقبال خیران از ذبح دام ها در کشتارگاه ها افزود: در روز عید سعید قربان دامپزشکی با بکارگیری 66 اکیپ ثابت و سیار نظارت ها و خدمات بهداشتی را به مردم و خیران ارایه کرد که در مجموع لاشه های مورد نظارت در کشتارگاه ها و منازل خیران، تعداد 6 لاشه به علت شدت آلودگی به بیماری های انگلی حذف و معدوم شد.
وی با بیان این که تشخص عوامل بیماریزا در لاشه و امعا و احشا یک امر کاملا تخصصی بوده افزود: تعداد 152 کبد، 225 ریه آلوده و 15 کلیه غیر قابل مصرف توسط کارشناسان دامپزشکی حذف شده است.
ملکی در ادامه عنوان کرد: در سال های اخیر مشارکت خیران در برنامه های بهداشتی دامپزشکی از رشد خوبی برخوردار بود و استقبال مردم نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر بوده است.
علیرضا رفیعی مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی، هشتم شهریور ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که در روز عید قربان 13 ناظر ذبح شرعی دام در کشتارگاه های استان حضور خواهند داشت و در کنار آنها 29 دامپزشک و 66 بازرس بهداشتی گوشت از ساعت هفت صبح تا ساعت 13 در اجرای این طرح فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین توصیه کرد، گوشت قربانی قبل از مصرف 24 ساعت باید در یخچال نگهداری شود زیرا نگهداری گوشت تازه در یخچال خطر انتقال عوامل بیماری‌زا را به حداقل می رساند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.