سید علی اکبر پرویزی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه گذاری خارجی اقدامات خوبی در استان انجام شده است افزود: این سرمایه گذاری ها در زمینه فولاد قاینات، زغال سنگ طبس، بخش آب، نیروگاها و کارخانه چدن بوده است.
وی بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری داخلی با کمکهای بانک مرکزی و بانکهای عامل در هشت ماه گذشته اقدامات خوبی در استان انجام شده که در دو ماه ابتدای سال به دلیل انتخابات روند پرداخت تسهیلات متوقف شد و از دو ماه گذشته تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت می شود.
وی گفت: در استان با مشکل عقب ماندگی تاریخی در زمینه زیرساخت ها و سطح پایین درآمد و کم آبی به دلیل خشکسالی های اخیر مواجه هستیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در چهار سال گذشته دولت خدمات خوبی در استان ارائه کرده است ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان اینکه تاکنون رئیس جمهوری و هیات دولت 2 بار به استان سفر داشته اند و تصمیمات خوبی برای استان گرفته شد گفت: امیدواریم اجرایی شدن این تصمیمات باعث توسعه همه جانبه استان شود.
پرویزی بیان کرد: ابتدای سال جاری با حضور ریاست جمهوری کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان افتتاح شد و هم اکنون محصول این کارخانه به کشور افغانستان صادر می شود.

**تامین آب شرب و صنعت چالش اساسی خراسان جنوبی
وی ادامه داد: کارخانه کک طبس آماده افتتاح است که امیدواریم به زودی تولید در این کارخانه آغاز شود.
وی با بیان اینکه در چند سال گذشته کارخانه فولاد قاینات با مشکل مالی مواجه بود گفت: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد بخش خصوصی و ایمیدور در این کارخانه سرمایه گذاری کنند و مدیریت این طرح به ایمیدرو واگذار شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پیمانکار فاز نخست راه آهن از کال شور به گناباد انتخاب شده است و برای ادامه این مسیر از گناباد به قاینات باید از اعتبارات استان کمک شود.
وی بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول داده است که اعتبار سال 94 و 95 راه آهن استان که مصوب شده و اختصاص نیافته به صورت کامل اختصاص یابد.
پرویزی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی، قرارگاه خاتم الانبیاء و دولت برای احداث راه آهن استان قول همکاری داده اند گفت: طرح راه آهن استان به 400 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه آب با چالش اساسی در استان مواجه هستیم افزود: در تلاش هستیم که با اقدامات کوتاه مدت و از مسیرهای مختلف آب استان را تا 35 سال آینده تامین کنیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان برای استانهای خراسان جنوبی، کرمان، یزد، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در بلند مدت توسط دولت دنبال می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.