محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در دیدار نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی خراسان جنوبی با تولیت آستان قدس رضوی در بیرجند افزود: بخش اقتصادی آستان قدس رضوی در هر شهرستان خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت های موجود، یک صنعت راه اندازی کند.
وی اظهار کرد: این استان بعد از تحمل 17 سال خشکسالی، سرمازدگی های مستمر محصول کشاورزی، بیکاری و ... با مشکل زیادی روبروست.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم گفت: زیرساخت های اقتصادی استان از گذشته ضعیف بوده و دامپروری و کشاورزی هم نابود شده است.
رضا سلم آبادی افزود: 25 درصد خانواده هایی که در خراسان جنوبی زندگی می کنند زیر پوشش سازمان های حمایتی مثل کمیته امداد امام خیمنی (ره)، بهزیستی و ... هستند.
وی بیان کرد: کمتر از یک درصد جمعیت کشور در خراسان جنوبی زندگی می کنند و بیش از 2 درصد جمعیت این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که این نشان از فقر خراسان جنوبی است.
وی گفت: سرانه پراکندگی جمعیت طبق میانگین کشوری 46 نفر در هر کیلومتر مربع است که در خراسان جنوبی به کمتر از پنج نفر کاهش یافته و این از عوامل تشدید کننده فقر در استان است.
مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: در 19 سال خشکسالی در خراسان جنوبی یکهزار و 600 روستا خالی از سکنه شده و 436 روستا با تانکر آبرسانی می شود که اگر به این شکل ادامه یابد آنها هم خالی از سکنه شده و در آینده معضل امینتی ایجاد می کند.
وی گفت: 2 هزار و 700 بیمار صعب العلاج در خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و میانگین هزینه هر خانواده در ماه سه میلیون ریال است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که امروز (دوشنبه) در آغاز سفر 2 روزه وارد بیرجند شد، همچنین با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.